Kvalme lenger enn 5 mnd?

*mini puff*

Forelsket i forumet
Hei!
Jeg er 20 uker på vei og kaster fortsatt opp hver eneste dag.
Kvalmen har blitt bedre siden uke 17, nå er det ille som regel bare på morran og kvelden, de fire første mnd var jeg nærmest senge liggende (ved siden av bøtta) Noen fler som har det slik? Er det normalt?

hei
Takk for alle tipsa...men jeg har prøvd det meste, ingerfær te og kapsler, tabl fra legen (afipran) eddik kaplser, akupunktur og akupunktur armbåndetc.
Har kommet fram til at ingenting hjelper, men hjelper å høre at det fins andre som har gått igjennom det og "overlevd". [;)] Tusen takk

Lykke til!!!

på meg hjalp heller ingenting....første svangerskap kasta jeg opp hele svangerskapet ,og innbilte meg at det skulle bli bedre denne gangen, men den gang ei. Ei nå i uke 24, og holder på enda, selvom det er blitt bedre!! I begynnelsen lå jeg fire uker på sykehuset begge gangene, væsketilførsel og greier. Men det må jo ikke være sånn da....Lykke til, tenker på deg!!![;)]

Hei!
Takk for alle svar[:)] Anjuk, jeg føler med deg! Det høres ut som du har det man kaller hypermesis.. det høres veldig tøft ut. Jeg syntes det jeg har hatt (legen kaldte det ekstrem svangerskap kvalme) har vært helt forferdelig så mine tanker går virkelig til dere som ikke fikk noe næring. Jeg hadde noen sånne dager hvor absolutt alt gikk opp, men som regel stoppet det ved 17 tiden på ettermiddagen[:'(] men det var bare oppkasten som stoppet ikke kvalmen[:(] Det er mitt første svangerskap og jeg hadde vel hørt om ille eksempler men syntes det står generelt alt for lite om skikkelig svangerskapskvalme. For det meste står det at det skal gå over i uke 12 men da bare trappet det seg opp hos meg, og det noe så sinnsykt og[:@]Savner steder hvor det står litt mer om det og hvordan det virker inn psykisk. Folk spurte meg om jeg var sliten fysisk, jeg skal være ærlig men jeg var mest sliten psykisk av oppkast og kvalme. Og nå føler jeg meg kjempe fin så lenge jeg bare kaster opp til kl 12..hehe utrolig hva man vender seg til.

Er kvalm til tider enda[:'(],
men heldigvis bare på kvelden....
Og ikke hver dag

Back
Topp