Kvalme.. LEI

lykkeligsmurf

Flørter med forumet
Åååh.. I 2 uker nå har jeg vært skikkelig kvalm og ekkel fra jeg står opp til jeg legger meg. Spyr ikke. Men konstant kvalm. Spiser hele tiden for å holde det litt i sjakk,men hjelper lite. Kjempe lei det nå. Håper virkelig det går over snart. Får så dårlig samvittighet ovenfor min datter som ikke får samme oppmerksomheten fra moren som vanlig. Orker ikke å leke så mye med henne når kvalmen er sånn. Heldigvis skal hun begynne i bhg 4 dager i uken fra mandag av. Det tror jeg både hun og jeg har godt av akkurat nå. 

Sorry syt.. Men måtte bare få det ut. Ingen som vet at jeg er gravid endå så kan ikke skrike det ut til andre heller. 

Huff det er fælt! 

Har du prøvd noe mot kvalmen?

Seaband, ingefær-te, sitron... 

er bare å få det ut! :) vi har lov å syte litt ;) og når du ikke kan si det til noen, er det jo ekstra ille!

iff nei den kvalmen er ikke god. er heldigvis over her, men varte 2.3 uker for meg og hvor jeg var konstant kvalm..og åt hele tiden :P jeg begynte på sånne ingefær tabletter. og de fungerte på meg. 2 stk 2-5 ganger om dagen tror jeg du kan ta de.. så det anbefalles. de smaker ikke så godt, men heller det enn å være så kvalm.

ellers har jeg ikke noe anna råd :(

blir sikkert godt å kunne slappe litt mere av når ho skal i bhg. da har du bare deg selv å tenke på, og kan ligge på soffan viss du må det. håper den snart går over!
hvor langt er du på vei? du når sikkert avsluttingen på kvalmeperioden snart! ;)

god bedring!

NinaBeate skrev:
er bare å få det ut! :) vi har lov å syte litt ;) og når du ikke kan si det til noen, er det jo ekstra ille!

iff nei den kvalmen er ikke god. er heldigvis over her, men varte 2.3 uker for meg og hvor jeg var konstant kvalm..og åt hele tiden :P jeg begynte på sånne ingefær tabletter. og de fungerte på meg. 2 stk 2-5 ganger om dagen tror jeg du kan ta de.. så det anbefalles. de smaker ikke så godt, men heller det enn å være så kvalm.

blir sikkert godt å kunne slappe litt mere av når ho skal i bhg. da har du bare deg selv å tenke på, og kan ligge på soffan viss du må det. håper den snart går over!
hvor langt er du på vei?

Er 8 uker på vei i dag vist. :P Holder ikke telling på dette så bra som sist. Ble sykemeldt denne uken fordi jeg ikke klarer å ta vare på andre syke når jeg er slik som dette. Har ikke prøvd noe for det. Hadde sikkert mindre enn 5 kvalmedager i hele svangerskapet sist så er dårlig på dette. :P Har tenkt mange ganger om dette er verd det og får like dårlig samvittighet hver gang. Denne spiren vil jo virkelig dette siden den har lurt angrepillen og alt. 

Men håper virkelig kvalmen forsvinner snart.. Får teste ut slike ingefær tabl i morgen. :) *krysser-fingrene-for-at-det-virker*

lykkeligsmurf skrev:

NinaBeate skrev:

hvor langt er du på vei?

Er 8 uker på vei i dag vist. :P Holder ikke telling på dette så bra som sist. Ble sykemeldt denne uken fordi jeg ikke klarer å ta vare på andre syke når jeg er slik som dette. Har ikke prøvd noe for det. Hadde sikkert mindre enn 5 kvalmedager i hele svangerskapet sist så er dårlig på dette. :P Har tenkt mange ganger om dette er verd det og får like dårlig samvittighet hver gang. Denne spiren vil jo virkelig dette siden den har lurt angrepillen og alt. 

Men håper virkelig kvalmen forsvinner snart.. Får teste ut slike ingefær tabl i morgen. :) *krysser-fingrene-for-at-det-virker*

ja krysser fingrene for at det virker jeg og :)

8 uker ja :) for meg forsvant den i uke 9, så da har du jo ikke lenge igjen om det samme skjer med deg :) tror det er de første 8 ukene som er værst. og at det roer seg jo nærmere uke 12 du kommer, for da forsvinner det meste, for de fleste iallefall :)
"min side" beskjeden for hver dag, sier iallefall noe om det i uke 9 at symptomene kan forsvinne! så du må bare holde ut litt til :)

lille gullet ditt vil virkelig være der ja, siden den har lurt alt! smart spire :P så spiren bør egentlig være snill med deg! ;)

håper ingefærtablettene fingerer! **

NinaBeate skrev:

lykkeligsmurf skrev:

NinaBeate skrev:

hvor langt er du på vei?

ja krysser fingrene for at det virker jeg og :)

8 uker ja :) for meg forsvant den i uke 9, så da har du jo ikke lenge igjen om det samme skjer med deg :) tror det er de første 8 ukene som er værst. og at det roer seg jo nærmere uke 12 du kommer, for da forsvinner det meste, for de fleste iallefall :)
"min side" beskjeden for hver dag, sier iallefall noe om det i uke 9 at symptomene kan forsvinne! så du må bare holde ut litt til :)

lille gullet ditt vil virkelig være der ja, siden den har lurt alt! smart spire :P så spiren bør egentlig være snill med deg! ;)

håper ingefærtablettene fingerer! **

Krysser fingre og alt for at det snart roer seg. Hadde vært så mye bedre bare det hadde gidd seg litt. Snakket med legen tidligere i dag. Hun har sykemeldt meg 100% fram til 6.mai i håp om at jeg då klarer å komme meg. Fikk samtidig beskjed om at jernlageret var tomt og at jeg måtte begynne på jerntabl. Men at jeg ikke burde begynne før kvalmen gav seg litt for det kunne gjøre det verre. Så blir noen rolige dager på sofaen framover. 

Back
Topp