Kvalme - Ingefær - hjeeelp

Imagine

Forelsket i forumet
Sommerfuglene <3
Nå brekker jeg meg over kjøkkenvasken bare ved å trampe inn på kjøkkenet. Påtide å ta i mot råd mot kvalmen. Har hittil ikke gjort noe annet enn å spise hver 2-3 time, det har jo hjulpet, men nå kommer jeg meg ikke innenfor dørene på kjøkkenet - og mat er det siste jeg vil ha.

Går til innkjøp av seaband i dag, det hjalp meg i forrige svangerskap.

Men, har dere fått dere opp noen meninger og erfaringer innen ingefær? Kapsler eller te ?

Kvalmestillende eller piller i en eller annen form fra lege er jeg ikke interesert i :)

Føler med deg :( Har hatt det slik i noen uker selv. Begynner som smått å bli litt bedre her... Her har jeg ikke prøvd annet enn å spise ofte og regelmessig selv, så har nok ingenting å bidra med dessverre. Men ønsker deg god bedring, og håper du finner noe som hjelper snart! :)

Jeg syns kloster te med fennikel, anis og karve hjelper litt. Også for magen ;) Skal ikke drikke store mengder, men et par kopper om dagen har jeg drukket. Får den på helsekosten. Ellers har saltlakris hjulpet meg godt når den værste kvalmen har satt inn. Type smågodt, det mest salte man finner ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg forsøkte ingefær forrige svangerskap, men drt hjalp ingnting. Denne gang har jeg brekkt meg av bare tanken, så jeg har latt det være.

Jeg tar små slurker med væske, små men hyppige "måltid". Det som hjelper mest for meg for å unngå for mye oppkast, er å ikke tilberede mat selv. Så spiser jeg alltid noe før jeg "står opp" (dvs drar på meg noen klær og flytter meg til sofaen :p). Jeg er griseheldig som har en mann som for tiden har hjemmekontor, så han gjør en kjempeinnsats for å få i meg litt mat :)

Da har jeg handlet inn pukka ren ingefær te. Samt ingefærrot som jeg skal raspe i vann.

Har fått handlet inn seaband OG mandler som vistnok skal hjelpe.

.. også gikk jeg fordi julekjøttet, og dro hjem med juleskinke under armen. Nam!

Krysser fingrene. Haha.

Da har jeg handlet inn pukka ren ingefær te. Samt ingefærrot som jeg skal raspe i vann.

Har fått handlet inn seaband OG mandler som vistnok skal hjelpe.

.. også gikk jeg fordi julekjøttet, og dro hjem med juleskinke under armen. Nam!

Krysser fingrene. Haha.

Ja, mandler knasker jeg på, synes det kan hjelpe!

Saftis, typ lollipop eller de fruktis pinnene (ikke de andre som er alt for søte). Sliter sååå med kvalme selv, var oppe og kastet opp 04:00 i natt, så måtte jeg opp og spise 06:00, men da brakk jeg meg bare, så kastet jeg opp igjen 08:00 - SLITSOMT! Må dessverre si at jeg advarer mot reseptbelagt medisin mot kvalme, fikk det sist gang (før jeg mistet - ca ett år siden), og har hatt øresus siden :(

Sniker fra mai forumet. :)

Her har mirakel kuren vært eplejucie, oppskjærte kalde epler og tyrkispepper + ifa pastiller.

Eneste positive med kvalmen her har vært at jeg klarte å kutte ut snusen på dagen jeg begynte med kvalmen. :)

Sent from my iPad using BV Forum

Titter innom fra mai. Vil anbefale ingefær tabletter. Både tyggbare og kapsler. Det hjelper litt.
Prostafen morgen og kveld ;) og vann.. masse vann.
Seband er også supert. Bruker de 24/7 selv

Enda en sniker fra Mai. Har slitt ekstremt. Prøvde postafen for første gang i går og det hjelper men ble fullstendige slått ut og tar bare en i døyne. Drikker kaldt vann med isbiter. Har slush kopp så jeg får i meg sukker via saft. Bruker seabands. Det letter kvalmen litt. Ingefær hjalp ikke meg overhode. Ble bare verre. Clue hos meg har vært å kun spise akkurat det jeg vil helst ha. Spise lite og ofte og at alt drikkenes må være iskaldt

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Skal ik vere gledes dreper meeen ver forsiktig me kanel, ingefer, oliven , dadler,mandler, lok, tomat,spinat, hvitlok, de store jule nottene husker ik hva de heter, sort peper, egg etc.disse gjor blode varmt men naa er jo vi mennsker forskjelli. J kan ik spise mye av dette, faar alergisk reaksjon som torr/rod/klor og vondt I ansikte armer legg. Har og lert at kvinner I andre land spiser MYE mat som gjor blod varmt om de ik onsker barn. J er veldig forsiktig naar j har anelse om en spire I magen.

Back
Topp