Kvalme i tredje trimester

Stjerneskuddene

Forelsket i forumet
Septemberbarna 2019
Jeg er 35 uker på vei og den siste uken har jeg vært ganske kvalm. Ikke like ille som i første trimester, men fortsatt ubehagelig. Noen andre som har opplevd at kvalmen kommer tilbake mot slutten?
 
Jeg har vært kvalm på morgenen igjen et par dager nå. Ikke spesielt ille kvalme, og den har gått fort over. Tror det har hatt noe med hvordan jeg har ligget.
 
Slik jeg har skjønt det, så er det ganske vanlig å få tilbake noe av de samme symptomene man har hatt tidligere. Jeg var aldri kvalm i første trimester, kun uggen noen få ganger. Har i midlertidig vært kvalm i tredje trimester, men dette var på grunn av lavt blodtrykk :)
 
Har forstått det slik at kvalmen kan komme tilbake. Nå har jeg vært ekstremt kvalm gjennom hele svangerskapet...
 
Jeg har også hørt at mange blir kvalme mot slutten av svangerskapet fordi babyen i magen presser på organer. Jeg er ikke kvalm, men litt uvel noen ganger fordi jeg rape-gulper så mye.
 
Kvalm og spydd en del på kveldene igjen, dette gjorde jeg også i første trimester. Ikke veldig Happy for oppkast, men glad jeg fikk noen måneders opphold
 
Jeg er 35 uker på vei, og jeg er litt kvalm igjen.. Trur det er pga mindre plass, raper en del og har halsbrann hver dag :( Kjenner at det begynner å bli tungt med magen nå :confused:
 
Jeg er også litt kvalm av og til, tror det skyldes liten plass og press på ting i magen.
Har også plass til mindre mat om gangen så må spise oftere og mindre enn før.
 
Har vært kvalm hele svangerskapet, og er det fortsatt, men ikke så ille som i første trimester.
 
Jeg er 35 uker på vei og den siste uken har jeg vært ganske kvalm. Ikke like ille som i første trimester, men fortsatt ubehagelig. Noen andre som har opplevd at kvalmen kommer tilbake mot slutten?
Jepp, jeg har det. Verre enn i første trimester, syns jeg.
Men hos meg er det ikke hele tiden, det er situasjonsavhengig. For eksempel blir jeg kvalm av sure oppstøt, og jeg blir kvalm hvis jeg er for sulten (eller for mett), og av å pusse tenner. Sånn var det ikke i første trimester, da var det mer jevnt.
 
Jeg kjenner kvalmen kommer hver dag etter lunsj tider og blir verre og verre utover ettermiddagen. Akkurat sånn var det med nr 1 og 2 også.
 
Første svangerskap var jeg kvalm 1&3 trimester.. fikk beskjed om at det var helt normalt.

Andre kun 1.Tri

Nå i tredje svangerskap kun 1 tri. men nå i 3tri raper jeg og har mye luft magen som ikke kommer ut..lager helt syke høye lyder :oops: mannen ler av all knirking hoj å støy..
Har visse begrensninger når det kommer til mat.. tåler ikke mye fett og sukker.. da kommer alt opp.
 
Takk for svar, jeg raper/gulper også plutselig masse som ikke akkurat hjelper på kvalmen. I tillegg er det nesten litt pinlig så prøver å spise små måltider når jeg er sammen med andre :p heldigvis ikke lenge igjen!
 
Jepp, eg har og begynt å bli kvalm igjen siste veka (uke 33). Spesielt når eg er sulten eller viss eg spiser ting med litt vanskelig konsistens...
 
Jeg har kun vært kvalm om kvelden i begynnelsen av svangerskapet .Det har startet igjen no i det siste.. Ingen oppkast heldigvis:)
 
Oppkast her i dag... sitter litt på do også, da! Så mulig det er en liten omgangssyke? Føler meg ellers fin i formen, ikke noe slapp eller syk. Vondt/ubehag i toppen av magen og sliten i ryggen
 
Det er jo en del som kaller deler av andre trimester for "den milde midten". Jeg ligger noen uker etter deg tror jeg, men har også begynt å komme tilbake til litt kjipere dager nå, med mer kvalme, mer sultfølelse og mer trøtthet.
Helt vanlig. På bv sin app står det også at nå vokser barnet masse om dagen, så det påvirker også hormonelt og dermed kan det øke kvalmen.

Håper du ikke er for plaget, nå er lille snart her :)q
 
Oppkast her i dag... sitter litt på do også, da! Så mulig det er en liten omgangssyke? Føler meg ellers fin i formen, ikke noe slapp eller syk. Vondt/ubehag i toppen av magen og sliten i ryggen
Hvor langt er du kommet? Er nok ikke omgangsyken du har.. da hadde du ligget nede for telling ;-)
 
Hvor langt er du kommet? Er nok ikke omgangsyken du har.. da hadde du ligget nede for telling ;-)
Ja, det var det jeg også tenkte, egentlig :p Det var ikke noe særlig do-sitting heller. Er i uke 36! Men det var kun oppkast på onsdag, sånn 10 ganger (au) og har bare vært litt uggen videre.. Så syns det hele var veldig rart! Ville trodd det skulle være annerledes om det var at baby har liten plass!
 
Back
Topp