kvalme i slutten av svangerskapet?

gryjenta

Forelsket i forumet
uff begynner å bli skikkelig kvalm igjen jeg[:(] slet med kvalme og oppkast fra uke 9 - 14 og har vert i superform etter det.. frem til nå.. er nå uke 31 + 3 dager..
noen som vet om det er farlig? er det tegn på svangerskapforgiftning? håper virkelig det bare er omgangsyken som er på vei inn i kroppen såfall..det går iallefall over.. litt kjedelig hvis jeg må gå sånn i 8 uker til..
var på kontroll på torsdag og da var allt fint..har mye hjertebank også + hovne legger og hender..
 
Har vore kvalm heile tida, så veit ikkje om det er normalt at det kjem igjen. Håper noken kan svare deg [:)] Å vera kvalm er absolutt ikkje noke gøy, så håper det går over for deg [:)]
 
off stakkars deg! d må ha vert slitsomt[&:]er ikke noe herlig nei..ødlegger liksom hele tilværelsen[:'(]
 
Kvalm jeg og. Har vært det litt av og på hele svangerskapet, men blitt verre de siste ukene. Men men når formen har vært såpass bra ellers så velger jeg og ikke klage jeg[:)]
 
Har også vært en del kvalm den siste uken, er 31+3..
Vet om flere som har vært slik i slutten av svangerskapet..
Jeg ser ikke bekymringsfullt på dette, tror det er slik for at det er
så press på magesekken, mindre plass og en del halsbrann..
Så er ikke så mye mat her for tiden, prøver å spise ofte og lite,
det hjelper mye! :)
God bedring :)
 
jeg fikk beskjed at det er bekymringsfult om man har tegn til svangerskapsforgiftning, jeg har jo begynnende, og kvalmen er da er varseltegn, men skal ikke uro deg veldig om alt var bra på torsdag da
 
Jeg har begynt og bli kvalm igjen noen som er lit gøy, men jeg er ikke bekymret.. Har ingen tegn til svangerskapforgiftning og tviler på at jeg vil få det..
 
Ja hvis man har andre tegn på svangerskapsforgiftning så skjønner jeg
at man ser bekymringsfullt på det, men jeg er ikke i nærheten av
sv.forgiftning (som jordmor) sa, derfor tenker jeg at kvalmen må
ha en annen grunn.. Kanskje på tide at jeg fikk kjenne på denne
svangerskapskvalmen, siden jeg har sluppet unna den helt til nå _:P
 
ORIGINAL: vitre

Ja hvis man har andre tegn på svangerskapsforgiftning så skjønner jeg
at man ser bekymringsfullt på det, men jeg er ikke i nærheten av
sv.forgiftning (som jordmor) sa, derfor tenker jeg at kvalmen må
ha en annen grunn.. Kanskje på tide at jeg fikk kjenne på denne
svangerskapskvalmen, siden jeg har sluppet unna den helt til nå _:P

 
huff nei, må ikke si sånn da.....unner ingen kvalme [:'(]
 
ORIGINAL: FruStina

ORIGINAL: vitre

Ja hvis man har andre tegn på svangerskapsforgiftning så skjønner jeg
at man ser bekymringsfullt på det, men jeg er ikke i nærheten av
sv.forgiftning (som jordmor) sa, derfor tenker jeg at kvalmen må
ha en annen grunn.. Kanskje på tide at jeg fikk kjenne på denne
svangerskapskvalmen, siden jeg har sluppet unna den helt til nå _:P


huff nei, må ikke si sånn da.....unner ingen kvalme [:'(]


Nei egentlig ikke, men har heldivis funnet en måte å kontrollere kvalmen
på, så varer heldigvis ikke så lenge hvis jeg kjenner at den starter :)
 
jeg bruker å bli litt kvalm mot slutten. Dette pga at det er mindre plass i magen. Kan ikke spise så mye for da blir det veldig fullt. Men det er viktig at du er sikker på at det ikke er SF. God bedring
 
Trur det er helt normalt jeg...har slitt med kvalme i flere uker og jeg spyr i ny og ned[:'(] jeg var mye kvalm frem til uke 20 men så var det opphold på 4uker så starta det igjen
 
oki[:)]snakket med jm også hun sa det var vanlig å bli kvalm i slutten pga magesekken presses opp og det blir mindre plass..merker det også på at jeg ikke skal spise mye før jeg føler at jeg sprekker..hehe..så det blir jo gøy på julaften..får vell ned en medisterkake[;)]har også mye halsbrann og sure oppstøt..gruer meg litt til julaften iår jeg siden jeg ikke kan spise så masse god mat[:D]
 
Back
Topp