Kvalme, hvor lenge varer de

Saaraa

Betatt av forumet
Hei! Til dere som har hatt svangerskapskvalme, når tar den å dabber av?? Er kvalm 24/7:-( :-(:-( men er jo godt tegn:-) men ska jaggu bli godt å få ver gravid uten kvalme

Hei. Hos de fleste avtar vel kvalmen rundt uke 10-13 trodde jeg, men det er veldig individuelt. Hos meg har det vart lenge til uke 16-18 :(
Som du sier: det er jo et bra tegn......men ikke behagelig :)

Med storebror så begynte det i uke 12 og varte til han kom ut... 

Noen dager var heldigvis bedre enn andre =)

Sist var jeg kvalm lenge fra uke 7-20. Er i uke 7 nå men er bare litt kvalm innimelom heldigvis.

Kvalme og oppkast er ikke gøy.. Jeg kastet opp og var kvalm til jeg var 5 mnd på vei med lillegutt.. Ikke gøy, og ødlagt tennene mine =(

Til uke 15 sist gang hvertfall. Denne gangen har den ikke begynt ennå, og håper den holder seg borte!

Kasta opp til uke 26 forrige gang, hadde noen god euker og så ble det verre igjen på slutten.. Denne gangen er det like ille, så er sykemeldt nå også.. oppkast x 10-20 pr døgn og vekttap.. Svimmel for sliter med å få i meg nok væske.. Men håper fortsatt at det skal bli annerledes denne gangen..

Jeg hadde kvalme fra uke 7 - uke 12/13 sist.. Før jeg hadde SA var jeg kvalm hele tiden ( fra uka før positiv test og hele tiden fram til SAen).

Nå er jeg heldigvis ikke kvalm enda, men håper egentlig den kommer.. Føler da jeg er sikker!

hei!
kvalmen kom hos meg tidlig, som i slutten av uke 5. uke 6 var værst. kom i skikkelige bølgedaler og klarte ingen lukter!!.  jeg begynte på sånne ingefær tabl. som du får kjøpt i sånne helsekost butikker. de fungerer for meg (tror jeg), for etter jeg begynte på de, er jeg mye mindre kvalm. kommer fremdelses i bølger, men ikke så ille som uke 6. er nå øyeblikk i uke 8, og ja den kommer og går ennå.. så håper den går over! har hørt at de tre første mnd er værst.
drikk mye vann og et lite og ofte :)

hei igjen. jeg var hos legen i dag, og da snakket vi litt om kvalme.
når vi blir gravide, forandrer kroppen seg mye.. og i starten forsvarer kroppen vår den lille i utviklingsfasen siden den er veldig såbar.. en av grunnen til at en blir kvalm kan være noe en eter eller drikker som inneholder "giftige" stoffer som fosteret ikke skal ha. kvalmen er da et signal på at kroppen kvitter seg med disse giftstoffene og at den ikke vil ha disse.. han ga et eksempel: viss du drikker kaffe og kanskje blir kvalm etterpå, signaliserer kroppen til deg at denne vil den ikke ha dette, fordi det ikke er så bra for fosteret. så viss en er litt besvist på hva en eter og så legger merkte til om en blir kvalm av dette etterpå, kan det være lurt å redusere inntaket maten/drikken du åt.
dette kan være med på å lette trykket på kvalmen. han anbefalte og ingefær te ;)

ja dette var et tips han ga meg ;)

Back
Topp