Kvalme, hva gjør man?

Tosola

Forelsket i forumet
Morgenkvalmen er grusom, og så blir det litt og litt bedre utover dagen, men det blir aldri bra :( Jeg har funnet ut at mat hjelper, og jeg må spise veldig ofte, men ikke hva som helst. For nemlig fort vondt i magen og er utrolig oppblåst, så noe mat gjør meg bare mer kvalm. Skulle gjerne blitt bedre så jeg orker å være mer med datteren min! Noen som har tips? :)

Ja der beskrev du min hverdag :p jeg har en pose med nøtter i veska hele tiden, det hjelper veldig og gir meg ikke mer luft, dessuten er det sunt :)
Man blir jo fort desperat og putter nesten hva som helst i munnen for å stoppe kvalmen. Som du sier er ikke det alltid så gøy etterpå hvis man får enda dårligere mage :S

mineralvann (typ farris el.l), evt Cola, små måltider, spise ofte og lite. Salt mat/kjeks, knekkebrød med smøreost.
Prøver å huske hva det var jeg spiste da det sto på som verst....
Tyrkisk pepper og annen lakris.
Brukte seabands 24/7 også, husker jeg følte meg helt ubrukelig :/

Ja, det var like ille sist, men da kunne jeg sove lenge og ligge på sofaen når jeg ville. :P Får prøve litt nøtter. Eple og banan hjalp ikke!

Jeg har slitt med kvalme og diare siden uke 5

Har kjøpt b vitamin brusetablett! Funker bra! Har fått tilbake matlyst..og jeg kjenner at jeg blir sulten, ikke bare plutselig kjempekvalm.. Verdt å prøve. Tar et glass vann og brusetablett på morgenen sammen med frokosten :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Tørr kjeks og masse vann fikk jeg beskjed om, og det hjalp her :)
Jeg spiste på tom og jerry kjeks :D

Nå er ikke jeg kvalm enda! ( bank i bordet) men sist var jeg kvalm hele sv.skapet, og det eneste som hjalp litt på var ristet skive med litt smør på, knekkebrød eller ritz kjeks:) også masse isvann! Håpe det blir bedre, føler med deg :)

Back
Topp