Kvalme, hva funker?

Lillepusekatt

Forelsket i forumet
Marsboerne 20 18
Kvalmen har slått inn for fullt den siste uka. Rett å slett grusomt!!
Sliter med å få i meg mat, og enda værre er det å lage middag til familien:sour::hungover:
Hva funker for dere??? Alle tips mottas med takk :anyone

Det eneste som funker for meg er å spise lite og ofte (og det jeg har lyst på der og da). Funker ikke med ett eple om jeg er i modus for noe salt.

Fikk beskjed av legen igår om at magnesium skal fungere om det er skikkelig ille[emoji85]

Eneste som funker her er også å spise lite og ofte. Og drikke nok vann

Her funker det å spise meg skikkelig mett. Det er etter middag jeg er minst kvalm faktisk. Og unngå kaker/godis.
Men egentlig så er det ingenting som egentlig funker... det å slappe av på sofaen gjør det utholdelig i allefall :)

Spise det jeg har lyst på hjelper litt. Kjøre bil hjelper ikke [emoji85]
Ellers så er det spise lite og ofte - mye om det er noe jeg har sikkelig lyst på [emoji87]

Det blir mye verre når jeg er sulten, så jeg prøver å forebygge så godt jeg kan ved å aldri bli skikkelig sulten. Har jeg først blitt kvalm er det ingenting som hjelper.

Jeg har prøvd med ingefærte, men eneste effekten er at jeg nå forbinder ingefærte med kvalme og blir kvalm bare av å tenke på å drikke det :s

Vet ikke hva som virker, her blir jeg kvalm av å spise nesten hva som helst. Kan bare spise bittelitt [emoji30][emoji30]

Til de som synes ingefærte funker :

Jeg har pleid å bruke Twining sin Ingefær og sitron-te. Den har jeg nå langt opp i halsen.

Nå prøvde jeg nettpp Yogi te sin ingefærte med appelsin og vanilje, og den var SÅ mye bedre :) (og litt dyrere, selvsagt, men er det 3 for 2 på helsekosten er det nesten lik pris som for twinings sin på kiwi).

Jeg tar postafen ca. annenhver dag. Uten det hadde jeg ikke klart meg verken på jobb eller hjemme.

Back
Topp