Kvalme grad og kjønn - sammenheng?

Anni94

Elsker forumet
Vårspirene 2021
Dere med barn fra før.. Stemte det at jenter gir superkvalm og ikke guttene? Det stemte definitivt på meg ift forrige svangerskap, var døden nær (føltes det ut som) uke 6-10, men nå føler jeg meg mye greiere (er bare 6+2 da) og jeg har hatt guttefølese siden positiv test (hadde samme følelse på jente sist)

Jeg hadde gutt sist og var kjempe kvalm de første 3 mnd. Sånn fyllesyk følelse, men uten oppkast. Nå er jeg 6+1 og har ikke vært noe kvalm :angelic:

Var superkvalm sist (jente) og dessverre like ille nå. Magefølelsen sier jente denne gangen også.

Har vært kjempedårlig med begge mine jenter og er kjempedårlig nå :hilarious: Det stemmer at det er en sammenheng i mange tilfeller, ja..

Vært like kvalm, har en av hver. Er like kvalm nå.

Var veldig kvalm med første fra uke 4 til 14, og det var gutt. Hadde også magefølelse på gutt. Denne gangen er jeg ikke like kvalm, og det verste har gått over nå (uke 9). Magefølelsen sa først jente, men er litt usikker nå. Er utrolig spent på kjønn.

Va veldig kvalmen og spydde mye med eldsta jentå, va bare kvalmen med jente nr 2. Denne gangen kvalmen i mindre grad ihvertfall enn så lenge.
Mamma hadde det også sånn me oss, hu har 3 jenter, der første var verst med kvalmen.

Vært kvalm med begge mine gutter. Mest med nr 2. Denne gang begynte kvalmen tidligere, men er lik i styrke så langt. Spent på om vi får jente denne gang, eller om det kommer enda en gutt i flokken ;)

Var kjempekvalm med jenta, og kvalmen varte til rundt uke 17. Med gutten var det ikke så ille, og det ga seg rundt uke 12/13...

Var veldig kvalm med mine gutter. Like kvalm om ikke mer kvalm denne gangen.. Har ikke noen følelse på kjønn enda! Blir spennende å se:happy:

Uggen med førstemann, gutt.

Veldig mykje meir kvalm (og masse spying), gutt nr. 2.

Omtrent heilt likt denne gangen. Så reknar med endå ein gut, egentlig. Mange seier jo at dei blir eeendå verre med jente, då trur eg at eg offisielt hadde gitt opp :hungover:

Dere med barn fra før.. Stemte det at jenter gir superkvalm og ikke guttene? Det stemte definitivt på meg ift forrige svangerskap, var døden nær (føltes det ut som) uke 6-10, men nå føler jeg meg mye greiere (er bare 6+2 da) og jeg har hatt guttefølese siden positiv test (hadde samme følelse på jente sist)

alle jeg kjenner som har hatt hypermessis og bare generellt ekstremt kvalm har fått gutter så nei jeg tror dette er tilfeldig:-)

alle jeg kjenner som har hatt hypermessis og bare generellt ekstremt kvalm har fått gutter så nei jeg tror dette er tilfeldig:)

Selvfølgelig kan man være like kvalm med gutt, men statistisk sett er de som bærer jenter overrepresentert når det kommer til ekstrem svangerskapskvalme. Det er bare å Google :) Det betyr ikke at alle som har det får jenter.

Kan egentlig ikke skjønne at det skal ha noe sammenheng med kjønn. Svangerskap er like individuelt som det meste annet. Har ikke barn selv, men søsteren min som var gravid med jente hadde et drømmesvangerskap. Venninnen min som var gravid med gutt lå rett ut og måtte selge husdyrene fordi hun ikke var i stand til å ta seg av de:dontknow

55683390-D95B-45A7-9EB5-8BE5A7E7BDBC.jpeg Som sagt: selvfølgelig kan man bli like dårlig med gutt :hilarious: Men statistisk sett er det større sjans om man bærer jente, så får man bare mene det man selv vil :happy090

Jeg kjenner også mange som var dårlig med gutt i magen, men det kan man jo selvfølgelig bli :laughing002

Jeg var mer morgen kvalm frem til uke 12 med jentene, så roet det seg. Med guttene ble jeg senere kvalm, varte lenger enn uke 12 og var en roligere type kvalme..

Var ikke kvalm i det hele tatt med verken gutten eller jenta mi. Denne gangen derimot har jeg kjent i kvalmen flere ganger å vært nært med å kaste opp. Så jeg kan ikke forsterke noe teori :hilarious:

Back
Topp