Kvalme døgnet rundt

VictoriaVM

Andre møte med forumet
Rett etter jeg bikket uke 7 så satte kvalmen inn. Jeg spyr heldigvis lite, men jeg er konstant bilsyk og må brekke meg et par ganger ila. dagen. Flere som har det sånn? Når begynte det hos deg og har du noen tips?

Rett etter jeg bikket uke 7 så satte kvalmen inn. Jeg spyr heldigvis lite, men jeg er konstant bilsyk og må brekke meg et par ganger ila. dagen. Flere som har det sånn? Når begynte det hos deg og har du noen tips?

Var 5+5 når det begynte. Er nå 8+2. Spyr som regel en gang (eller en økt) på morgen/dagen. Har dager innimellom som er litt bedre. Spiser akkurat det jeg får til, sanbsynligvis litt lite, men klarer ikke være mett, da blir jeg så utrolig kvalm!

Spiser mye fjordland, rett i koppen og nudler. Det er det jeg orker å lage. Har og fått ned sjokkis, potetgull, brus og popcorn. Og helt utrolige mengder vann!
Kaldt vann hjelper mot kvalmen. Samt salt kjeks/pottis/popcorn.

Tenker at det jeg får i meg er kjempebra, selvom det ikke er særlig sunt.

Beggers cant be choosers som det heter.

Ellers sover jeg når det trengs (som kan være alt fra 13-19 timer om dagen)

Mitt eneste tips er å sove. Jeg er stuptrøtt selv. Null stress å sove 10 timer om natta. Kvalmen startet i slutten av uke 6, akkurat som forrige gang. Jeg er kvalm uansett hva jeg spiser eller drikker.

Her og kom kvalmen 5+6. Til ogbegynne med kom den på ettermiddag. Så dagen lang, ble helt slått ut!
Har nå hatt kvalmestillende siden fredag, men sovner bare av denne igjen.. men den hjelper mye på kvalmen.
Prøver meg litt ut på dose. Er på en halv nå, og det ser ut til å være bedre. Fortsatt litt kvalm men ikke så ille at jeg ikke klarer noe.

Kvalmen kicket inn allerede 4+0, og er 7+0 idag. Kvalm hele døgnet, men ikke kastet opp. Våkner på natten fordi jeg er kvalm og fungerer dårlig i hverdagen :(

Startet ca 6+3 for meg nå er jeg 7+5.. kvalm absolutt hele dagene.. med noen topper og noen stunder det er litt bedre... har ikke våget ta kvalmestillende, men kanskje jeg ska lese meg opp litt på forskning av det. Er så redd det skader fostret.. ??

Vært kvalm siden 8 dpo :hungover: men bare hatt noen få dager hvor det har vært heeelt krise. Heldigvis ingen spying foreløpig. Sykemeldt, legen var ganske streng med meg der og det var jeg glad for i ettertid.

Jobber dere fult i tillegg? Selv jobber jeg fult + studerer. Jobber 8 dager i strekk innimellom og lurer på å høre med legen om det går an å få "fri" 1-2 dager da jeg synes det blir litt mye... får dårlig samvittighet overfor arbeidsgiver og heller "burde ta meg sammen"

Jobber dere fult i tillegg? Selv jobber jeg fult + studerer. Jobber 8 dager i strekk innimellom og lurer på å høre med legen om det går an å få "fri" 1-2 dager da jeg synes det blir litt mye... får dårlig samvittighet overfor arbeidsgiver og heller "burde ta meg sammen"
I samme båt som deg. I tillegg i praksis. Tøft altså!

Jeg er 100 % sykemeldt. Jobber i dagligvare, og da er det uaktuelt å spy i tide og utide.

Dårlig samvittighet skal du ikke ha! -Det hjelper kanskje litt på at arbeidsgiver kan få refundert de første 16 dagene du er sykemeldt, fra nav? -når det er svangerskapsrelatert fravær.
Så det koster ikke arbeidsgiver noe at du blir sykemeldt.

Synes du skal gå til legen jeg. Blir mer kvalm av å være sliten. Og sannsynligvis vil du begynne å kaste opp litt snart...
:grumpy:

Fått sykmelding nå ett par uker. Klarer ikke å stå oppreist store deler av dagen eller sitte foran PC, må ligge på sofaen, da blir det håndterbar. Ta en sykmelding du også! Forrige graviditet sykmeldte jeg meg ikke og det angret jeg på i ettertid, da var jeg ikke like kvalm men følte en lammende trøtthet, led meg gjennom dagene, så skal det ikke være.

Kudos til dere som er i jobb og spyr samtidig. Her ble det egenmelding idag. Jeg burde dra til legen, men skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg dit heller.

Huff. Føler med dere damer! Her er det full nedtelling til uke 12, nå er det mest pga kvalmen (forhåpentligvis) forsvinner. Den er ulhodbar!! Krysser fingrer og tær for at vi alle slipper dette i 9 mndr.

Får krysse fingrene for at det gir seg innen uke 12! Vet ikke om dette hjelper for dere, men det hjalp hvertfall for meg....En periode klarte jeg kun å spise loff/ baguette, men jeg opplevde at kvalmen faktisk ble mye verre av det så jeg har prøvd meg frem med banan og mariekjeks nå og det hjelper faktisk en del. Det som har hjulpet meg mest er sånne reisesyke armbånd, fås kjøpt på apoteket! :)

Jeg er i full jobb ennå. Har heldigvis en veldig forståelsesfull sjef, som sier at det viktigste for han er at jeg er i jobb (fordi det er viktig for oss begge, ikke egoistisk ment av han) og om det betyr at tiden fremover består av mest hjemmekontor så blir det sånn. Om det betyr kun 2 timer effektiv jobbing, så er det bedre enn ingen sier han :) Jeg er den eneste personen som kan og har min stilling i konsernet, så jeg ønsker absolutt ikke å bli sykemeldt!

Jeg sliter veldig med brekninger, har kun spydd en gang pga lukten av en ristorante pizza:laughing025

Jeg spiser for det meste knekkebrød med smør, skinke og gulost, men må også ha agurk og paprika på:oops: Ellers drikker jeg for det meste vann, men av brus så er det kun Pepsi Max som er godt:)

Ja!!! Hva egentlig ganske god i uke 8 men virke som jo mer sliten eg blir jo dårligere blir eg.. håpe det gir seg snart for detta funke ikkje med hverdagen :meh::meh:

Back
Topp