Kvalme borte?

ColgateSmile

Glad i forumet
Oktoberfruene 2018
Er det noen her som har slitt mye med kvalme men der den har begynt å bli bedre? Hvor langt på vei var du da kvalmen avtok? Skjedde det plutselig eller ble du gradvis bedre?
Er 11 uker idag, og veldig klar for at kvalmen skal lette. Lei av å ligge på sofaen hver dag og ikke få gjort noe:/

Min kom uke 7 og ga seg i uke 12. Det gikk gradvis vil jeg si.. Er nå i uke 14 og helt kvalmefri! [emoji2][emoji2][emoji2][emoji2]

Forrige graviditet ble kvalmen brått borte i uke 14... Ble en helt annen verden...
Denne gangen har jeg hatt noen dager innimellom «bare»...

Min forsvant gradvis, men er først i går og i dag at jeg har hatt to dager som var så og si kvalmefrie. Er 13+0 i dag!

Jeg er 12+1 og kvalmen kommer nå bare hvis jeg er veldig sulten/kjenner bestemte lukter... som dårlig ånde eller sko eller kjøleskap! Men en lettelse alt i alt!

Her forsvinner også kvalmen gradvis [emoji4] Og det er veldig deilig!

Så godt å kjenne at kvalmen dabber av! Har hørt at ting bedrer seg på den fronten for mange bare man bekker over i andre trimester, men er så klart ingen regel uten unntak, da!;)

Jeg er 13 uker på vei, og føler att enkelte dager er jeg mindre kvalm. Men blir kvalm av alt av lukter. Å da mener jeg alt av lukter. Sliter med å få i meg mat, for alt smaker ikke som det skal. Har snakket med jordmor om dette, å hun sier det er normalt, dette er mitt 5 svangerskap å aldri hatt det slik. Har gått ned 10 kg på snart 2 mnd. Så håper virkelig jeg skal bli bedre snart[emoji16]

Jeg er bedre, men ikke bra. Har blitt gradvis bedre. Er 12+4 i dag. Er veldig klar for å bli helt kvitt kvalmen.

Den var intens i uke 7, nå er den nesten borte 9+3, litt bekymret!

Er også bedre, men blir fremdeles kvalm når jeg er sliten og trøtt..så ca hver ettermiddag/kveld.. [emoji85][emoji28] Men kvalmen er likevel bedre, ikke sånn lammende som før.. [emoji4]

Jeg er 13 uker imorgen og har sliti med kvalme på kvelden. Kan fremdeles bli kvalm innimellom. Det har vært veldig opp og ned med meg og denne kvalmen hele veien til nå[emoji19]

13+0 i dag.. Fortsatt en del kvalm..spesielt på eftaen/kvelden,men er absolutt mye bedre enn jeg var..

Men er veeldig sliten..

Samme som flere i uke 13, kvalmen har avtatt, men gjør seg til å kjenne når sulten er der. Jeg har slitt veldig med enorm appetitt, og det er godt at begge deler begynner å avta!
Fortsatt veeeeeldig trøtt og sliten, da!

Dere som er kvalm, er dere sykemeldt eller klarer dere å jobbe? Er selv sykemeldt, da jeg såvidt klarer en tur på butikken, men har så lyst til å begynne å jobbe igjen snart. Håper det avtar litt slik at jeg klarer være på jobb:)

Jeg har vært sykemeldt siden uke 6/7 pga kvalme og oppkast. Sykemeldt ut mnd og skal tilbake på jobb etter påske [emoji4] Da er jeg 13+1.
Kvalmen begynte å bli bedre for ca 1 uke siden. Ikke kastet opp på 6 dager, men kan bli veldig kvalm på ettermiddagen/kvelden, hvis det har gått for lenge siden forrige måltid og av spesielle lukter osv.. [emoji6]

Back
Topp