Kvalme bare en innbildning?

- Amy -

Gift med forumet
Ja, er det bare det? Min mor mener det meste av fysiske og psykiske plager kun eksisterer fordi en fokuserer på det. Dvs. at jeg er kvalm eller dårlig form fordi jeg fokuserer på det. Hvis jeg dog bare velger å ikke tenke på at jeg er kvalm, så vil det også gå over. 

Er det slik? At en ikke er kvalm hvis en ikke tenker på det? Eller at en er mer "pysete" og dermed mer kvalm, hvis dere forstår.. Hun mente også at de som legges inn på sykehus med ekstrem svangerskapskvalme "oftes har det vanskelig hjemme", og at det er det som er grunnen til kvalmen. 

Er jeg grådig hormonell for tiden hvis jeg blir litt småprovosert av slike ting?

Arrrghhh

Hilsen en provosert kvalm gravid, som velger å vente med å kommentere til hun roer seg ned!!

Haha, da forstår du hva jeg sliter med for tiden.. Vet liksom ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg når hun slenger ut med snakket sitt. 

Jah... Såvidt jeg vet har kvinner slitt med stort sett de samme symptomene siden tidenes morgen, så jeg tviler på at det bare er i hodet asså. Men må si at vi er nok blitt mer åpne om det og "syter" mer åpenlyst nå. Kanskje det er det hun har merket. Selv er jeg så full av hormoner at jeg har mest lyst til å slå hvis noen sier jeg "bare" er gravid når jeg er dårlig.

Jeg tror jeg hadde slått henne i hodet med noe hardt om jeg hadde en mor som sa noe slikt.

Mamma sa bare til meg at jeg hadde noe å glede meg til når det gjalt kvalmen , før hu var ekstremt kvalm de første mnd hu var gravid med meg . Og jeg prøver selv å ikke tenke på det , men svarte jeg er kvalm om dagen XD

SingSing skrev:
Jeg tror jeg hadde slått henne i hodet med noe hardt om jeg hadde en mor som sa noe slikt.

Ja fy søren! emoticon

nitta skrev:
Jah... Såvidt jeg vet har kvinner slitt med stort sett de samme symptomene siden tidenes morgen, så jeg tviler på at det bare er i hodet asså. Men må si at vi er nok blitt mer åpne om det og "syter" mer åpenlyst nå. Kanskje det er det hun har merket. Selv er jeg så full av hormoner at jeg har mest lyst til å slå hvis noen sier jeg "bare" er gravid når jeg er dårlig.

Ja, det er mye mulig. Hun er ikke særlig begeistret over syting eller sykeliggjøring. Hun innrømte til slutt hun var kvalm det ene svangerskapet hennes, men at hun gikk uansett på jobb. Så det har nok noe med det å gjøre. At selv om en er dårlig, så bør en kunne løpe rundt i fornøyelsesparker, ha heftige dager på jobb og møter som en deltar på. 

d trur eg isj møje på... eg e og kjempe kvalm om dagene og klaga på at eg isje hadde nok symptomer men sko isje gjort d for de kome vist fort nok :P mn syns nå bare d e litt godt og for då føle eg at alt e fint :)

Jeg prøver å leve så normalt som mulig med denne kvalmen jeg har, men er ikke lett. Den forsvinner noen timer midt på dagen, og jeg gleder meg over å kunne gjøre det jeg vil, men PLUTSELIG slår den meg, og jeg blir dårlig:( og da har jeg ikke tenkt på at nå kommer jeg til å bli kvalm. Den kommer uansett. Jeg kan våkne på natta og være kvalm. Drømmer jeg om det også da? Nei, du, det kan nok være tilfelle for enkelte at de klager mer enn kanskje nødvendig, men har man ikke opplevd det selv, bør man ikke komme med slike utsagn heller:)

Det verste av alt er jo at hun var kvalm selv når hun var gravid. Men en glemmer hvordan det er :)

Vi er jo bortskjemte med sykepenger og permisjon og alskens åpenhet i dagens samfunn, mens man før bare måtte lide i stillhet, så sånn sett syns kanskje den eldre garde vi klager. Men jeg tror ikke det er mange som syns det er festlig med disse plagene, altså.

Herreguud! Det er det værste jeg har hørt!  Jeg har ikke trua på at folk gidder å late som de er sykere enn de er, hvis de kan slippe. Man styrer da ikke om skal være kvalm el ikke. Nei du, en kakk i hodet, ja det er jeg med på!

Hilsen ei som ikke er kvalm.

Blir så sint på slike uttalelser at jeg blir ordløs... Jeg døde nesten av organsvikt og måtte ha sonde i forrige svangerskap pga ekstrem sv.kvalme. Går det an å tenke seg til kreft og hjerteinfarkt også da? Og diabetes? Da har alle de det dårlig hjemme... Lvalmen er en form for "allergisk" reaksjon mot HCG hormonet... Jeg kunne ha dødd av det...

Finn nettsiden til HER foundation og be hun lese bort den ignoransen!

SingSing skrev:
Vi er jo bortskjemte med sykepenger og permisjon og alskens åpenhet i dagens samfunn, mens man før bare måtte lide i stillhet, så sånn sett syns kanskje den eldre garde vi klager. Men jeg tror ikke det er mange som syns det er festlig med disse plagene, altså.

Jeg tror nok at legene har lagt merke til at flere og flere gravide sykemelder seg på et tidligere tidspunkt enn før. Når jeg ønsket gradert sykemelding i første svangerskap pga. kraftig bekkenløsning så fikk jeg til svar at jeg "var ikke syk, men bare gravid". Det som er småkjipt med akkurat bekkenet er jo at en risikerer å få plager etterpå hvis en ikke lytter til kroppen. Noe jeg fikk. Men for all del, hvis en er i form så tror jeg ikke det er lurt å sykemelde seg uten grunn. 

~Rosa~ skrev:
Blir så sint på slike uttalelser at jeg blir ordløs... Jeg døde nesten av organsvikt og måtte ha sonde i forrige svangerskap pga ekstrem sv.kvalme. Går det an å tenke seg til kreft og hjerteinfarkt også da? Og diabetes? Da har alle de det dårlig hjemme... Lvalmen er en form for "allergisk" reaksjon mot HCG hormonet... Jeg kunne ha dødd av det...

Ja, det var det jeg også trodde. At det var kroppens reaksjon på HCG. Jeg kan ikke begripe at hun kan spy ut med slike ting når hun i utgangspunktet vet hva hun snakker om. Men men.. Jeg tar ikke lett på så alvorlig svangerskapskvalme som du har gått gjennom. Det må ha vært helt forferdelig for deg. Og jeg tror absolutt ikke det hadde gått over hvis du bare hadde tenkt på andre ting.. 

Back
Topp