Kvalme 24/7

markrete

Glad i forumet
Gresskarfrøene2023
det gjelder nå altså på natten også!! Jeg våkner fordi jeg er dårlig Jeg er så uendelig trøtt, kvalm og sliten. Er sikkert en tråd på dette, men jeg tar imot alle tips, råd og kjerringråd! Har fått postafen, men det hjelper tydeligvis ikke i dette svangerskapet.

Krysser alt jeg har for at dette faktisk går over etter uke 12 ellers tror jeg ikke jeg holder ut

Hjeeelp!!

Prøvd ingefær? Feks fingefær- øl, smoothie, kjeks? Seaband? Jeg blir veldig kvalm når blodsukkeret er lavt, så må spiser hver 2. time. Hvis du er veldig sliten ville jeg pratet med legen om sykemelding evt delvis sykemelding en liten periode for å komme seg igjen. Jeg blir ekstra kvalm når jeg er sliten og trøtt.

Jeg blir ekstra dårlig/kvalm om jeg er sliten/trøtt! Så her er det om å gjøre å slappe mest mulig av, spise litt ofte!

Det finnes andre kvalmestillende. Postafen funket dårlig for meg denne gangen, mens afipran funker bedre. Er ikke kvitt kvalmen helt, men klarer å gå på jobb.

Det finnes andre kvalmestillende. Postafen funket dårlig for meg denne gangen, mens afipran funker bedre. Er ikke kvitt kvalmen helt, men klarer å gå på jobb.
Må man ha resept på den, eller kan jeg sende samboer på apoteket?

Medikamentet zofran skal visst være effektivt, men man skal være utrolig dårlig og jeg tror ikke man får det om man ikke har påvist ekstrem svangerskapskvalme. Men går jo an å nevne det for legen.

Prøvd ingefær? Feks fingefær- øl, smoothie, kjeks? Seaband? Jeg blir veldig kvalm når blodsukkeret er lavt, så må spiser hver 2. time. Hvis du er veldig sliten ville jeg pratet med legen om sykemelding evt delvis sykemelding en liten periode for å komme seg igjen. Jeg blir ekstra kvalm når jeg er sliten og trøtt.
Prøvd både ingefær og seaband uten effekt. Prøver å spise ofte, men jeg blir dårlig av å spise og samtidig dårlig av å ikke spise.. utrolig frustrerende. Det kan nok ha noe å si st jeg er sliten ja, men det blir en ond sirkel dette. Kvalmen gjør meg trøtt og sliten, og jeg blir kvalm fordi jeg er trøtt og sliten. Vanskelig :b

Jeg sier som noen av de andre. Ta kontakt med legen din og spør om du kan få teste Afipran eller Zofran, kan være du trenger en kombinasjon av noe av dette hvis du sliter med hyperemesis.
Ei venninne av meg har det, og hun bruker faktisk både Afipran, Zofran og Prostafen, for å kunne fungere sånn nogen lunde.
Så ta kontakt med legen din og be om råd/hjelp.
God bedring, håper dette snart får over :Heartred

Afipran fra lege, men det har nå bare blitt værre... prøver å holde ut med hodet i bøtta.

Back
Topp