Kvalm

Står fremdeles på 2x xonvea hver kveld. Det har skjedd at jeg har glemt den, og da er påfølgende dag et mareritt. Så ja... 26+3 i dag.

Står fremdeles på 2x xonvea hver kveld. Det har skjedd at jeg har glemt den, og da er påfølgende dag et mareritt. Så ja... 26+3 i dag.
Ugh, det er så slitsomt!

Flere som fortsatt sliter med kvalme?
Snart 28+0 og sliter hvis jeg kutter Postafen :(
Jeg har null peiling, men ser noen med ernæringskompetanse uttaler seg om at svangerskapskvalme kan bedres med tilskudd av B6 dersom man har mangel på det. Eller at man spiser mer mat med høyt innhold av dette. Du har gjerne teste alt, så dette var kanskje ikke et nytt forslag?

Fra matprat (ikke den beste kilden): I norsk kosthold bidrar kjøtt med 24 % av vitamin B6 -inntaket. Grønnsaker og frukt står for 20 %, og 17 % av inntaket vårt av vitamin B6 kommer fra brød og kornvarer. Sjømat kan og være en god kilde. Det er mer vitamin B6 i fullkornprodukter enn raffinerte varer. Eksempler på grønnsaker og frukt som inneholder vitaminet er avocado, banan, paprika og grønnkål. Andre vegetabilske matvarer som inneholder vitamin B6 er poteter, nøtter og belgvekster.

Last edited:
Back
Topp