Kvalm

LittleWonders

Forumet er livet
VIP
Julegavene 2019
Hei dere.

Jeg er ca 6+6 i dag og har vært kvalm et par uker eller mer nå. Konstant kvalm hele døgnet:yuck: Holder på å bli gal!! Er ikke kvalm akkurat når jeg spiser noe, men så fort jeg har svelget maten er kvalmen tilbake:confused: Kan jo ikke spise konstant heller. Hva gjør dere for å lindre kvalmen? Flere som har det sånn?

Hjelper jo ikke akkurat å jobbe med diverse ugreie lukter heller:sick006 (Helsevesenet)

Var ikke sånn i de andre svangerskapene. Da var jeg kvalm innimellom. Kom litt i bølger på en måte. Dette er noe helt annet. Blir så sliten og i dårlig humør altså.
 
Nå er jeg kun litt kvalm når jeg er sulten. Men forrige gang kastet jeg opp og var kvalm hele dagen til jeg var ca 24 uker :hilarious: så håper det holder seg unna.

Prøvd litt salte kjeks?
 
Jeg takler ikke lukten av kaffe. I noen form, hverken tørr, varm eller kald.
Sliter generelt med lukten av mat.

Det finnes hjelp, snakk med legen din.
 
Nå er jeg kun litt kvalm når jeg er sulten. Men forrige gang kastet jeg opp og var kvalm hele dagen til jeg var ca 24 uker :hilarious: så håper det holder seg unna.

Prøvd litt salte kjeks?

Åh, kjære vene! Jeg håper det ikke skal være sånn her helt til uke 24:smiley-ashamed004
Har ikke prøvd salte kjeks, men skal kjøpe meg det i morgen og prøve:shy: Er bare redd det kanskje funker der og da, men ikke over tid.
 
Jeg takler ikke lukten av kaffe. I noen form, hverken tørr, varm eller kald.
Sliter generelt med lukten av mat.

Det finnes hjelp, snakk med legen din.

Usj, nei kaffe orker ikke jeg lukten av heller. Jeg drikker ikke kaffe i utgangspunktet og har aldri vært fan av lukta. Men nå er kaffelukta enda verre enn til vanlig:yuck:

Jeg har bestilt meg legetime til i morgen, så håper jeg kan få noe for det da:rolleyes:
 
Har aldri vært gravid tidligere, og sliter ikke med kvalme enda. Men kan gi tips jeg husker fra min søster gikk gravid. Da sverget hun til ingefær, gresk yoghurt og vannmelon. Håper dette kan fungere for deg. Ellers støtter jeg forslaget om salte kjeks.
 
Hei dere.

Jeg er ca 6+6 i dag og har vært kvalm et par uker eller mer nå. Konstant kvalm hele døgnet:yuck: Holder på å bli gal!! Er ikke kvalm akkurat når jeg spiser noe, men så fort jeg har svelget maten er kvalmen tilbake:confused: Kan jo ikke spise konstant heller. Hva gjør dere for å lindre kvalmen? Flere som har det sånn?

Hjelper jo ikke akkurat å jobbe med diverse ugreie lukter heller:sick006 (Helsevesenet)

Var ikke sånn i de andre svangerskapene. Da var jeg kvalm innimellom. Kom litt i bølger på en måte. Dette er noe helt annet. Blir så sliten og i dårlig humør altså.


Du er ikke alene ❤ Jeg er også vannvittig kvalm. Klarer ikke bruke min egen parfyme lenger. Og sliter med så sykt mange lukter. Det som har hjulpet litt for meg er ritz kjeks og iskaldt vann. I mitt forrige svangerskap var jeg kvalm frem til ca uke 20. Så håper kvalmen slipper taket tidligere denne gangen :)
 
Føler med deg. Har hatt min dose kvalme i svangerskapene mine. Med 1 hadde jeg i tillegg hypermesis.
Mitt beste tips er å spy med en gang du står opp og småspise utover dagen for å holde kvalmen borte. Gjerne salte kjeks.
Det hjelper ikke så mye, men min erfaring var at det var det eneste som hjalp litt..
 
Back
Topp