Kvalm?

Lykketroll1

Forumet er livet
Vi som prøver :)
It's gonna be May 2019
❤Januarlykke 2022❤
flere som er kvalm? Kommer og går her hele tiden. Men er mye kvalm hver eneste dag. Våkner av kvalme, men kaster ikke opp. Er i Krakow på kjærestetur, hjem i morgen. Veldig kjedelig at ingen mat eller noe smaker. I tillegg til at jeg konstant er uggen :( 6+6 i dag. Og JA - nå angrer jeg på at jeg ønsket flere symptomer

Har vært kvalm nesten hele veien. Litt opp og ned i løpet av dagen, men ja, det er kjedelig. Heldigvis ikke verre enn at jeg får i meg mat, men spiser mindre og fyser på mindre snop. :hilarious: Håper bare at jeg aldri møter oppkast og doskål :happy:

Enig der!!

Har vært småkvalm siste uken, men kvalmen kicket virkelig inn idag! 1,5 uke tidligere enn forrige graviditet! Forrige graviditet kastet jeg opp hver dag fra uke 6 til jeg var over 6 mnd på vei... Bare å stålsette seg, kjenner jeg!

Ja, begynte å kjenne kvalme nå i helgen. Er 6+2. Kvalmen kommer og går og jeg vil helst ligge i sofaen å spise noe salt og ikke bevege meg :confused:

Kjempekvalm siden 5+6. Er 6+3 i dag. Kvalm hele dagen (og helt utmatta) værst på morgenen. Har noen timer på kvelden som er greie nok.

Kjøpt meg seaband i desperasjon. Virker som om det hjelper.

Konstant kvalm her og! Søt mat gjør d verre, snop uholdbart! Spiser regelmessig og små måltider, ingen hjelp i d heller... var ikke sånn her sist [emoji849]

Har vært litt uggen noen dager. Det kommer og går, men kun vært skikkelig kvalm en morgen. Den natta hadde jeg sovet dårlig, så mulig det var grunnen...

Er mye småkvalm, kommer og går. Holder det unna ved å spise ofte, men det lar seg jo ikke gjøre hele tiden. Våknet i natt og var sååå kvalm og sulten,men nektet å spise. :shifty:

Var ikke kvalm sist, så det er uvant.

Veldig kvalm jeg også, men ikke kastet opp enda. 6+6 her også, og har vært veldig kvalm en ukes tid nå. Så lei allerede, for det er virkelig ingen pauser fra kvalmen. Sist var jeg dårlig til jeg var 7mnd på vei, men tror jeg hadde begynt å kaste opp på dette tidspunktet forrige gang. Er du i jobb? Jeg sliter veldig med å holde ut på jobb + ta meg av sønnen min.

Kvalmen har kommet å gått litt. Brekker meg plutselig når som helst.
Men i dag har den vært tilstede siden jeg sto opp, ikke fått gjort noe i dag. ( fri dag ). Er 5+0 i dag

Har noen av dere erfaring med kvalmestillende? Må de tas forebyggende eller kan man ta når man kjenner kvalmen melder seg?

Har noen av dere erfaring med kvalmestillende? Må de tas forebyggende eller kan man ta når man kjenner kvalmen melder seg?

Jeg har Postafen liggende fra forrige graviditet, men synes ikke det virker noe særlig. Vil også gjerne ha tips om hva som kan fungere! Kjøpte meg B6-vitamin i dag da jeg ser flere har hatt god effekt av det.

Jeg er veldig mye kvalm. kaster også opp til tider men ikke like mye som ved de 2 andre gangene jeg var gravid. Jeg fikk først apifran hos legen men jeg blei bare verre av de. Har nå fått resept på postafen og de hjelper mye bedre. er sykemeldt i 2 uker nå pga av at jeg kaster opp og er totalt utslitt og trøtt hele tida. Når jeg jobbet så hadde jeg null energi til å ta meg av hus og hjem og barn. Så jeg kastet inn håndkleet og blei sykemeldt. Masse god bedring:)

Jeg er veldig mye kvalm. kaster også opp til tider men ikke like mye som ved de 2 andre gangene jeg var gravid. Jeg fikk først apifran hos legen men jeg blei bare verre av de. Har nå fått resept på postafen og de hjelper mye bedre. er sykemeldt i 2 uker nå pga av at jeg kaster opp og er totalt utslitt og trøtt hele tida. Når jeg jobbet så hadde jeg null energi til å ta meg av hus og hjem og barn. Så jeg kastet inn håndkleet og blei sykemeldt. Masse god bedring:)

Fikk du raskt virkning av Postafen? Jeg har bare prøvd det innimellom, men ikke tatt det regelmessig. Merket ingen forskjell.

Veldig kvalm jeg også, men ikke kastet opp enda. 6+6 her også, og har vært veldig kvalm en ukes tid nå. Så lei allerede, for det er virkelig ingen pauser fra kvalmen. Sist var jeg dårlig til jeg var 7mnd på vei, men tror jeg hadde begynt å kaste opp på dette tidspunktet forrige gang. Er du i jobb? Jeg sliter veldig med å holde ut på jobb + ta meg av sønnen min.
jeg er sykemeldt 40% slik at jeg kan komme når den værste kvalmen har gitt seg..

jeg er sykemeldt 40% slik at jeg kan komme når den værste kvalmen har gitt seg..

Ok, så bra du kan ha en slik løsning på det. Jeg er verst tidlig morgen og på ettermiddag/kveld. Men strever egentlig når som helst på dagen. Jobber turnus, så litt vanskelig det der. Jobber til 22 og skal møte på jobb kl.7 morgenen etter. Må nok sykmelde meg snart, men har ikke lyst til at alle skal vite at jeg er gravid når jeg kun er i uke 7.

Back
Topp