Kvalm?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Steffen
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Steffen

Guest
Det er fremdeles ikke uvanlig å støte på ordet ”morgenkvalme”, men kvalmen kan slå til når som helst på døgnet, oftest når det er en stund siden du har spist, og blodsukkernivået er lavt. Kvinner som venter flere enn ett barn, er oftere mer plaget av kvalme på grunn av økt hormonmengde.

Det sies at hvis du pleier å bli sjøsyk, øker sannsynligheten for at du kan bli kvalm i svangerskapet. Man vet ikke helt hva kvalmen skyldes, men noen mener det henger sammen med hormonproduksjonen under svangerskapet. Omtrent samtidig med at kvalmen gir seg (rundt 12.–14. uke), overtar nemlig morkaken produksjonen av en del svangerskapshormoner andre organer har hatt ansvaret for inntil da. Enkelte kan være kvalme i større deler av svangerskapet.

Her finner du noen gode tips som kanskje kan hjelpe!

Er du plaget med kvalme?

Blir veldig lett bilsjuk og sjøsjuk, så det her lover ikke bra :arghh: Jaja, får prøve noen av tipsene du kommer med her :)

Blir veldig lett bilsjuk og sjøsjuk, så det her lover ikke bra :arghh: Jaja, får prøve noen av tipsene du kommer med her :)
Blir også kjempelett bilsjuk og sjøsjuk, og også skikkelig dårlig. Men merkelig nok ble jeg ikke kvalm da jeg gikk gravid med førstemann. Nå er jeg derimot litt uggen, men har ennå ikke vært så dårlig at jeg har kasta opp. Kroppen er uforutsigbar:-)

Blir også kjempelett bilsjuk og sjøsjuk, og også skikkelig dårlig. Men merkelig nok ble jeg ikke kvalm da jeg gikk gravid med førstemann. Nå er jeg derimot litt uggen, men har ennå ikke vært så dårlig at jeg har kasta opp. Kroppen er uforutsigbar:)

Ja, det er sant. Har vært veldig uggen i dag, kastet opp ved et tilfelle, men klarer heldigvis å gå på jobb (enda) :)

Vært litt uggen noen dager, men ikke hver dag :)

Back
Topp