Kvalm

Blue_

Gift med forumet
I går kom kvalmen hos meg og jeg lå hele dagen. Ikke kastet opp i dag, men er kvalm og slapp.

Er sånn at jeg jo vil holde ut... Men kjenner at å dra på kurs i morgen er noe jeg gruer meg til! Skjønner ikke hvordan jeg skal klare levering, henting i bhg og dette kurset.

Sitter langt inne å ringe legen... Dere som har vært hos lege for kvalme;

- Når kastet dere inn håndkle?
- Hvor dårlige var dere for å få sykemelding?

Stakkars deg :-( Hvor langt er du på vei? Kvalmen har ikke kommet ordentlig hos meg enda (6+5), bare litt småuggen av og til. Og så sliiiten!

Sitter veldig langt inne for min del med sykemelding, men hvis jeg ikke kan gå på jobb uten å spy flere ganger i løpet av arbeidsdagen, så ville jeg nok absolutt vurdere det.

Det er 3 uka mi med kvalme , 2. med
Oppkast . Er student så heldig der at ferie men måtte kaste håndkle på siste eksamen . Kroppen klarte ikke . I går havnet på legevakta , nå er inlagt på sykehuset Pga dehydrering . Alt jeg får i meg går ganske raskt ut . Er så
Trøtt sliten , uten energi . Kjenner ikke kroppen min. hørte folk sier graviditets kvalmen er ille men så ille at en ligger rett ut i 3 uker aldri forestilt meg .

Så ikke vent lenge med før du kontakter legehjelp . ;)

Oppkast . Er student så heldig der at ferie men måtte kaste håndkle på siste eksamen . Kroppen klarte ikke . I går havnet på legevakta , nå er inlagt på sykehuset Pga dehydrering . Alt jeg får i meg går ganske raskt ut . Er så
Trøtt sliten , uten energi . Kjenner ikke kroppen min. hørte folk sier graviditets kvalmen er ille men så ille at en ligger rett ut i 3 uker aldri forestilt meg .

Er 6+3 og var til lege i går. Mer enn nok å levere/hente barn og prøve å få i meg mat. Evig slapp og kvalm.

Stakkars deg :-( Hvor langt er du på vei? Kvalmen har ikke kommet ordentlig hos meg enda (6+5), bare litt småuggen av og til. Og så sliiiten!

Sitter veldig langt inne for min del med sykemelding, men hvis jeg ikke kan gå på jobb uten å spy flere ganger i løpet av arbeidsdagen, så ville jeg nok absolutt vurdere det.

Jeg er 6+5 i dag. Jeg var sånn sist også. Kastet opp ett par ganger. Men da hadde jeg fått ferie og fikk slappet av hjemme. Nå har jeg kurs jeg må på og en treåring i hus. Så kjenner at jeg ikke får hentet meg inn. Er så trøtt også!

Håper bare at jeg skal klare å holde ut. Men er ikke noe gøy akkurat. Blir så bilsyk og må busse til kurset. *grønn* i trynet...

Huff, stakkar deg! Skjønner helt klart at du har kontaktet lege!

Er 6+3 og var til lege i går. Mer enn nok å levere/hente barn og prøve å få i meg mat. Evig slapp og kvalm.

Er sånn her også. Selv om jeg ikke har kastet opp så mye så går jeg rundt som en zombie. Brekker meg, trøtt og dårlig matlyst... Er 6+5 i dag...

Har så lyst til å ringe, men hater å klage meg til lege. Selv om det jo er jobben deres å høre på klaging

Sa det rett ut jeg. Er gravid og kvalm. Brukte egenmeldinger i forrige uke og klarer enda ikke å jobbe. Fikk sykmelding med en gangv og masse råd mot kvalmen. Tar postafen på det verste.

Sa det rett ut jeg. Er gravid og kvalm. Brukte egenmeldinger i forrige uke og klarer enda ikke å jobbe. Fikk sykmelding med en gangv og masse råd mot kvalmen. Tar postafen på det verste.

Jeg blir så grusomt trøtt på postafen. Og er jo ikke akkurat "ikke trøtt" nå heller :p men sover hele dagen uansett :p

Har vært akkurat på samme viset med meg siste 2 dagene. Aner ikke om jeg kommer meg på jobb i morgen :-o

Da fikk jeg time på torsdag. Så håper jeg kan få en sykemelding.

Jeg måtte kaste inn håndkle hele forrige uke pga kvalme og trøtthet. (6+6 idag) prøvde meg på jobb i går, ble helt utslitt noe som forsterker kvalmen veldig for min del:( så i dag ble det sovedag og formen blir helt annerledes når jeg er uthvilt. Får hvertfall i meg mat da. Så må bare lytte på kroppen folkens! (Og forresten så jobber jeg på legekontor og terskelen for å sykemelde kvalme og slitne gravide er veldig lav.) så ikke nøl med å ta kontakt! :)

Kvalmen begynte i uke 6-7 og det var ikke mange dagene jeg klarte før jeg kontakta legen. Vært sykemeldt i rundt 2 uker. Spyr ikke heldigvis, men ille nok med kvalmen.

Kvalmen begynte i uke 6-7 og det var ikke mange dagene jeg klarte før jeg kontakta legen. Vært sykemeldt i rundt 2 uker. Spyr ikke heldigvis, men ille nok med kvalmen.
Kvalmen er ille i seg selv , er 3 uka på kvalmen , 2 med oppkast . Og oppkast tålerer jeg bedre enn kvalmen. Den er der 24/7 når jeg våkner til legger meg og sover ikke Pga kvalmen . En blir såååååå redusert :arghh:

Jeg måtte kaste inn håndkle før helgen her. Har tatt egenmeldinger og skal til legen i morgen. Da kastet jeg opp selv om jeg tok afipran og følte meg uberlusen. Hadde nok fått sykemelding før om jeg hadde bedt om det men jeg har så utrolig lyst å jobbe og fungere som normalt. (noe jeg ikke gjør) Fått brev fra KK om at jeg ikke skal ta mer afipran så det suger jo max og tenker da at de tviger meg til en sykemelding.

håper du føler deg bedre snart

Jeg måtte kaste inn håndkle hele forrige uke pga kvalme og trøtthet. (6+6 idag) prøvde meg på jobb i går, ble helt utslitt noe som forsterker kvalmen veldig for min del:( så i dag ble det sovedag og formen blir helt annerledes når jeg er uthvilt. Får hvertfall i meg mat da. Så må bare lytte på kroppen folkens! (Og forresten så jobber jeg på legekontor og terskelen for å sykemelde kvalme og slitne gravide er veldig lav.) så ikke nøl med å ta kontakt! :)

Det var egentlig litt godt å høre. At terskelen var lav altså :)

Mye søvn og ro hjelper her også. Var i butikken før jeg hentet i bhg. Da jeg kom hjem måtte jeg løpe på do...

Back
Topp