Kvalm..!

Sportymamma86

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Uugh, er det flere som er kvalm? Idag har jeg vært kvalm hele dagen. Med første mann merket jeg ingenting, men nå derimot, uuugh.. :-( Tips mot kvalme tas med stoor takk :-)

Uugh, er det flere som er kvalm? Idag har jeg vært kvalm hele dagen. Med første mann merket jeg ingenting, men nå derimot, uuugh.. :-( Tips mot kvalme tas med stoor takk :-)

Ja, er kvalm hele døgnet omtrent :( er helt forferdelig! Kjøpte sånne reisesyke armbånd, men de hjalp lite for meg :( kanskje noe du kan prøve? :)

Ja, er kvalm hele døgnet omtrent :( er helt forferdelig! Kjøpte sånne reisesyke armbånd, men de hjalp lite for meg :( kanskje noe du kan prøve? :)
Ja vi kjøpte det til vår sønn da han blir veldig fort bilsyk, har hjulpet han mye :-) fikk tips om vann med noen dråper sitron, og det hjalp magisk nok nå på kvelden :-) Huff, er kjipt å være kvalm, føler med deg :-)

Ingefær, reisesyke armbånd (fåes på apoteket), spise lite og hyppig og drikke nok vann:) Håper du finner noe som hjelper!

Hei :-) Jeg sniker litt fra januar ;)
Jeg var kvalm fra ca uke 7 og ut svangerskapet, så jeg fikk god til å teste ut hva som hjalp meg.. Det som hjalp mest var ritzkjeks, ingefær (øl, te, ren ingefær, you name it..) og iskaldt vann. Drikk og spis i små slurker/biter. Det hjalp også veldig å kutte kraftig ned på/ kutte ut sukker i kosten! Oppkastet forsvant ikke for min del, men kvalmen ble mer overkommelig mellom oppkast"faukene".
Jeg anbefaler deg også å ta kontakt med lege med en gang du er bekymret. Jeg ventet for lenge og måtte inn på sykehus for intravenøs næring.. Jeg hadde da gått ned 13 kg fra uke 7 til uke 11! Jeg nådde heller aldri startvekta, og var 8 kg mindre da jeg fødte enn da jeg ble gravid ;)

Jeg har vært kvalm i ei uke nå. Var ikke det med førstemann så det er litt uvant. Har foreløpig ikke funnet noe som hjelper nevneverdig for meg. Prøvd ingefær, tørre kjeks mm.
Skal komme meg på butikken etterpå så jeg kan prøve vann med sitron. Kanskje det er tingen.

Sukker var lett å kutte da det ikke er noe godteri som frister i heletatt mer.

Småe slurker eplemost (av typen på glassflaske) hjelper meg litt :) Fikk kvalmestillende (som ikke hjalp) i første sv.skap, og ble innlagt på sykehuset i uke 8 og måtte få væske intravenøst. De tipsa om å blande eplemost og farris.

Ja jeg er også kvalm:hungover: det eneste jeg syntes hjelper er å drikke is-kaldt vann. Og noen ganger appelsiner. Vanskelig å få i seg nok når det er sånn, gått ned 4 kg til nå, sliten og slapp. Og ja jeg har sea band også, om det hjelper så mye er en annen sak, men jeg tar de ikke av, tilfelle jeg blir ennå verre;)
Fikk afipran av legen, men det ble jeg bare verre av, så nå er jeg sykemeldt, og bruker dagene på å gå fra sofaen til badet.:confused:
Føler med deg:)

Ja jeg er også kvalm:hungover: det eneste jeg syntes hjelper er å drikke is-kaldt vann. Og noen ganger appelsiner. Vanskelig å få i seg nok når det er sånn, gått ned 4 kg til nå, sliten og slapp. Og ja jeg har sea band også, om det hjelper så mye er en annen sak, men jeg tar de ikke av, tilfelle jeg blir ennå verre;)
Fikk afipran av legen, men det ble jeg bare verre av, så nå er jeg sykemeldt, og bruker dagene på å gå fra sofaen til badet.:confused:
Stakkars deg. Sånn hadde jeg det forrige svangerskap også. Bortsett fra at afipran hjalp meg for å få i meg litt mat rett etter jeg hadde kastet opp. Fikk mannen til å smøre brødskive om morgenen så jeg klarte å komme meg opp og bort til sofaen. Håper du slipper det hele svangerskapet.

Stakkars deg. Sånn hadde jeg det forrige svangerskap også. Bortsett fra at afipran hjalp meg for å få i meg litt mat rett etter jeg hadde kastet opp. Fikk mannen til å smøre brødskive om morgenen så jeg klarte å komme meg opp og bort til sofaen. Håper du slipper det hele svangerskapet.

Hadde du det hele svangerskapet eller? Håper jeg slipper unna med de 12 første ukene.
Var kvalm med de 2 andre også, sist var jeg verre enn jeg er nå. Mener det gikk over i uke 12-14 sist, så krysser alt for at det gjør det den gangen her også:)

Hadde du det hele svangerskapet eller? Håper jeg slipper unna med de 12 første ukene.
Var kvalm med de 2 andre også, sist var jeg verre enn jeg er nå. Mener det gikk over i uke 12-14 sist, så krysser alt for at det gjør det den gangen her også:)
Ja jeg var kvalm og kastet opp hele svangerskapet. Utrolig slitsomt! Unner virkelig ingen det.

Ja vi kjøpte det til vår sønn da han blir veldig fort bilsyk, har hjulpet han mye :) fikk tips om vann med noen dråper sitron, og det hjalp magisk nok nå på kvelden :) Huff, er kjipt å være kvalm, føler med deg :)

Takk for tips om vann med litt sitron. Det ser ut til at det hjelper for meg også. Har faktisk fått ryddet litt hjemme og spist litt, uten at kvalmen tok overhånd

Takk for tips om vann med litt sitron. Det ser ut til at det hjelper for meg også. Har faktisk fått ryddet litt hjemme og spist litt, uten at kvalmen tok overhånd

Jeg syns også det hjalp litt. Men jeg sliter litt med drikke uten kullsyre.
Har fått postafen, men er litt skeptisk...

Så bra :-) har drukket noen glass idag og det ser ut til at jeg holder det litt i sjakk :-)

Huff, så kjipt :-/ prøv sitronsråper i et glass med vann, det hjalp meg :-)

Uugh, er det flere som er kvalm? Idag har jeg vært kvalm hele dagen. Med første mann merket jeg ingenting, men nå derimot, uuugh.. :-( Tips mot kvalme tas med stoor takk :)

Slappe av og gjøre noe stillesittende som får tankene bort,- tv, serie, spille ps4:). Drikke vann kanskje? Ingefær piller?,- hjalp ikke på meg men.. sove det vekk.. ikke spis.. eller drikk hvis du er så dårlig.. hmm.. få trøst av mannen..

Back
Topp