Kvalm

LykkeligRose

Glad i forumet
Skulle hatt første dag på jobb etter ferien i dag. Tar tog til jobben og ble kjempekvalm! Var bare flaks jeg ikke spydde på stasjonen, men brakk meg noen ganger. Er 5+3 i dag og det kom helt plutselig...

Tok toget hjem igjen og ligger nå i fosterstilling i sengen med sea band'ene mine og har tatt sykedag fra jobb

Hvordan gjør folk det med kvalmen og jobb? For dette funker ikke!

Jeg er kjempekvalm og usikker på hvordan jeg skal gjøre det. Sykepleier av yrke og mange ulike lukter i løpet av en arbeidsdag..

Skulle hatt første dag på jobb etter ferien i dag. Tar tog til jobben og ble kjempekvalm! Var bare flaks jeg ikke spydde på stasjonen, men brakk meg noen ganger. Er 5+3 i dag og det kom helt plutselig...

Tok toget hjem igjen og ligger nå i fosterstilling i sengen med sea band'ene mine og har tatt sykedag fra jobb

Hvordan gjør folk det med kvalmen og jobb? For dette funker ikke!
Prøv å spis lite og ofte for å holde kvalmen i sjakk. Spis før du reiser deg ut av sengen.

Jeg ble dessverre sykmeldt forrige svangerskap. Måtte ha væskebehandling på sykehus. Var fryktelig dårlig.

Har du overhode ikke vært kvalm før i dag? Jeg merker ingenting og er like langt som deg ca - er livredd for den der kvalme alle snakker om - lurer på når den kommer o_O

Prøv å spis lite og ofte for å holde kvalmen i sjakk. Spis før du reiser deg ut av sengen.

Jeg ble dessverre sykmeldt forrige svangerskap. Måtte ha væskebehandling på sykehus. Var fryktelig dårlig.

Takk for tips. Har prøvd med tørre Mariekjeks nå og seabands og det har kanskje tatt bort det verste. Men er også sengeliggnede, så gjør ikke så mye som kan provosere frem kvalme akkurat nå heller :)

Har du overhode ikke vært kvalm før i dag? Jeg merker ingenting og er like langt som deg ca - er livredd for den der kvalme alle snakker om - lurer på når den kommer o_O

Det kom helt plutselig!:(
Har hatt noen ganger etter jeg tar gavidpillene (vitaminer) at jeg har blitt kvalm, men når jeg begynte å ta de med mat har jeg ikke merket noe til det siste uken.

Det skal også sies at jeg sov lite og dårlig i natt da jeg plutselig fikk trang til å tisse på natten også, så kanskje jeg hadde et dårlig utgangspunkt. Får se på fortsettelsen...

Er redd for den jeg også. Jeg er 4+4, og er ikke noe kvalm. Bare litt uggen hvis jeg ikke spiser ofte nok. Blir spennende å se framover! Hvis den kommer håper jeg den venter en god stund til :P

Takk for tips. Har prøvd med tørre Mariekjeks nå og seabands og det har kanskje tatt bort det verste. Men er også sengeliggnede, så gjør ikke så mye som kan provosere frem kvalme akkurat nå heller :)
Prøv med ingefærbrus og ritz kjeks. Ikke mariekjeks, den er veldig søt. Salt fungerer bedre :)

Kvalmen kommer på et blunk :p Gjerne etter uke 7, men noen får det så sent som uke 9.

Er kvalm som fy døgnet rundt, det har jeg vært i to uker, og er bare 4+4. Har ekstrem hodepine også, men har funnet ut at ritz med litt kremost og druer tar de verste toppene med kvalme og demper hodepinen for noen få minutter:notworthy

Er kvalm som fy døgnet rundt, det har jeg vært i to uker, og er bare 4+4. Har ekstrem hodepine også, men har funnet ut at ritz med litt kremost og druer tar de verste toppene med kvalme og demper hodepinen for noen få minutter:notworthy
Sliter du med kvalme fortsatt? Jeg er bare 3+3, men blir bare mer og mer kvalm for hver dag som går. Ante i grunnen ikke at man ble kvalm så tidlig :p Men om du har vært kvalm nesten siden befruktningen, så må jeg jo nesten si jeg har vært heldig ;)

Sliter du med kvalme fortsatt? Jeg er bare 3+3, men blir bare mer og mer kvalm for hver dag som går. Ante i grunnen ikke at man ble kvalm så tidlig :p Men om du har vært kvalm nesten siden befruktningen, så må jeg jo nesten si jeg har vært heldig ;)

Fortsatt kvalm ja, den første tiden ante det meg ikke at kvalmen kunne være graviditet. Gikk rundt å trodde at jeg var på tur å få spysjuka. Men det kom i røkk og napp, drakk for eksempel et glass vin på nyttårsaften, enda uviten om graviditeten, og det skal jeg si deg var lite lurt, jeg ble satt helt ut av spill og var i seng før rakettoppskytinga. Våknet morgenen etterpå med tidenes 'hangover' kvalme. Den forsvant ca aldri. Skjønte da to dager senere at spysjuka har man ikke i nesten to uker uten å spy.

Jeg har sluppet unna foreløpig. Første svangerskap var jeg veldig kvalm fra uke 6 - 8. I andre så var jeg sykemeldt fra uke 5 til 12 pga kvalme. Har kjent det to kvelder nå. Men det jeg gjorde i tidligere svangerskap, var å være nøye på å spise! Jeg spiste på slaget hver tredje time og da ble det ikke like ille. Har salte, tørre kjeks tilgjengelig - i alle lommer, på nattbordet mm.

Back
Topp