Kvalm

elisabov

Betatt av forumet
Mailykke <3
Jeg er kvalm og uggen hele tida, men får ikke i meg noe mat, så lite å kaste opp. I går klarte jeg å få i meg 3 skiver rista brød med smør... Dette resulterer jo i at jeg er svimmel i tillegg... Har noen tips til meg?

Jeg er kvalm og uggen hele tida, men får ikke i meg noe mat, så lite å kaste opp. I går klarte jeg å få i meg 3 skiver rista brød med smør... Dette resulterer jo i at jeg er svimmel i tillegg... Har noen tips til meg?
Jeg begynner også å kjenne veldig på kvalmen, spesielt om morgen/kveld. Det er helt forferdelig, og i forrige svangerskap var jeg kvalm og kastet opp hver dag fra ca uke 8-9 og frem til fødsel... Det som var min redning var ingefær ryggetabletter, tørre husmannsknekkebrød, sjokkomelk og vann.... Avogtil salt kjeks. Prøv å spis før du står opp om morgenen, eller rett etter du har kastet opp.... Så slipper du å kaste opp "noe" Lykke til, og "gooood bedring" :-)

Kvalmen kom for fullt omtrent samtidig med at hjertet begynte å slå - samme som sist, da jeg gikk med jentungen. Blir kvalm bare av tanken på ingefær. Brukte salte kjeks sist, men kan ikke spise sånt lenger, pga hyperallergi (inneholder spor av nøtter) :/
Bare tanken på mat eller drikke gjør meg kvalm :/

Kvalmen kom for fullt omtrent samtidig med at hjertet begynte å slå - samme som sist, da jeg gikk med jentungen. Blir kvalm bare av tanken på ingefær. Brukte salte kjeks sist, men kan ikke spise sånt lenger, pga hyperallergi (inneholder spor av nøtter) :/
Bare tanken på mat eller drikke gjør meg kvalm :/

Kan du lage dine egne kjeks da? Er så lettvint å ha det tilgjengelig :)

Jo, men da må jeg ha ork til å lage dem :/ akkurat nå har jeg ikke energi til noe - blir en fryktelig vond sirkel :/

Har dessverre ingen råd, for jeg var ikke kvalm med de andre. Denne gangen kommer kvalmen tidvis, litt som bølger! Og når det står på er det fælt. Kaster heldigvis ikke opp. Men matlysten uteblir, og når den kommer tilbake er jeg sulten som en ulv!

Salte ritz kjeks fikk jeg tips om idag. For her er morgen kvalmen kommet for fullt. Med første man var jeg ikke kvalm i det hele tatt men nå merker jeg det veldig. Så jeg har vært ute og kjøpt ritz kjeks så får vi se imorgen tidlig:)

Salte Ritz inneholder spor av nøtter dessverre :( og det tåler jeg ikke... Må få kjøpt seaband tror jeg

Back
Topp