KVALM

C91

Flørter med forumet
Jeg er så kvalm! å dårlig form.. herrefred ! går konstant med en kul i halsen.. får nesten ikke spist noe eller.. noen som har noe tips mot kvalme? er hele dagen :( klarer ikke å være på jobb nå en gang, for jeg er helt utslått :( jeg som skulle være såååååå frisk.. off

Uff, det er virkelig ikke noe særlig å være kvalm, har heldigvis ikke slått til her enda. Det som hjalp meg sist, var å tvinge ned litt mat gjennom hele dagen. Gjerne noe som var lett å få ned, som feks yoghurt og loff. For selv om det føles helt feil å spise når matlysten er på bånn, vil det bare bli enda verre om man ikke spiser. Håper du finner noe som hjelper deg gjennom dagene :-)

Huff.. Stakkars deg :/ Her har jeg ikke vert så veldig kvalm enda, men slet med det forrige svangerskap. Her er det som hjalp meg da:

- Seaband! Får kjøpt det på apoteket og nille. Det hjalp meg myyye, men kan godt hende det var "placebo effekt" da, ikke godt å si :p
- Ha mat (kjeks, frukt, o.l) tilgjengelig på nattbordet så du spiser litt før du står opp.
- Prøv å sov så mye du kan, kvalmen blir ofte verre om du er trett i tillegg. 
- Ellers har jeg hørt at det skal hjelpe med ingefær, men har ikke prøvd det selv. 

Håper du blir bedre snart:) Det er ikke noe gøy å være kvalm hele tiden :/

Det som hjalp meg var å spise, lite og ofte.. Og som de andre sier! Sov og kom deg ovenpå!

Blir det for ille gå til legen og be om afipran. det er kvalmestillende tab. Jeg brukte det sist svangerskap med GOD effekt :)

Åh, takk for gode råd <3
Skal prøve det ut :)
prøver å spise litt imellom, men går å gulper nesten hele tiden.. kom bare sånn plutselig å ikke vill det forsvinne heller.. å vi har ikke do på jobb eller, så er ikke akkuratt så bra tilrettelagt.. jeg får bare håp det forsvinner snart :-) mange sier jo det blir bedre etter uke 12 :D Håper inderlig det, for dette er slitsomt.. 

for meg så hjalp mineralvann, av alle ting. Mineralvann og nok søvn. Har fått sove lengre på morgenen i 2 dager nå, og kjenner at det har hatt super effekt på kvalmen. 
Og som de andre sier, spise lite og ofte.

Back
Topp