Kvalm......

Nitlar

Andre møte med forumet
Nå er jeg snart 10 uker på vei og har vært VELDIG plaget av kvalme i over en mnd.. [:'(] Er kvalm fra morgen til kveld og skulle så gjerne hatt noen råd om det er noe som hjelper? Begynner vel kanskje å gi seg av seg selv snart, men råd mottas med TAKK!!! Ligger på sofaen stort sett hele dagen for er også veldig trøtt og sliten... Overskudd..... Hva er vel det....?

Halloen......
Har hørt at salte kjeks og appelsin juice skal hjelpe.
Innta helst dette før at du står opp om Morgenen.
Jeg mener også og ha hørt at det kan være lurt og unngå veldig søte produkter, Pass på at du spiser flere små måltider I løpet av dagen, Og Ikkje noen store.
Tretthet kan også gi kvalme, Såh pass på at du er uthvilt om dagene også......... [:D]

Takk for gode råd! Syns jeg ser at jeg har appelsin juice og kjeks på nattbordet og gofler i meg før jeg setter bena i gulvet [:D]
Vet jeg burde lytte til kroppen og hvile når jeg føler for det, men det er ikke lett når jeg må jobbe 100% om dagen..... Har ikke vært ansatt mer enn i en mnd og føler på og være borte fra jobb... Selv om jeg ABSOLUTT burde bare tenkt på meg selv nå og slappet av...

Okey, HeHe.......
Vet arbeidsgiveren din at du er Gravid??????
Sjefene mine var veldig forstålsesfull, Og Jeg kunne både komme sein dersom kvalmen var der.
Og gå hjem eller være hjemme dersom det er behov for det.
Du kan joh prøve og legge deg litt tidliere enn vanlig.
Jeg sov før ca 6 og halv time. Og det var nok.
Jeg må nå passe på at det blir ca 8 - 9 timer, Dersom det skal være nok.
Jeg jobber forresten også I en 100 % stilling....... [:D]

Jeg tålte ikke appelsinjuice, men slikt finner du vel ut etterhvert, magen sier jo ifra hva den takler og ikke..

Skriver under på det med mange små måltider i løpet av dagen, så magen ikke går seg tom.

Har levd på pysemat som fiskeboller (uten karri på), karbohydrat-mat som potet, pasta og slikt, og middag med saus som kan pakke det hele godt inn. Dette er ikke tiden for å høre på Fedon Lindberg, iallefall, finn heller mat som kan ligge godt i magen.

Har ellers hatt nytte av havregrøt-frokost med melk på, selv om det ikke høres så gourmet ut akkurat. Men må man, så må man, da er det ikke tomt i magen iallefall.

Svisker har også vært en redningsplanke.. Men finn de gode saftigste, ikke billige tørre varianter, der blir det for mye syre i frukten igjen.

Har inntrykk av at det er veldig individuelt hva de forskjellige liker og tåler, og hvor lenge kvalmen er fryktelig plagsom.
Hør på egen kropp, og be lege om sykemeldingsprosenter, så du får tatt det roligere, det kan også hjelpe.

Lykke til!

Når jeg var 9 uker så ga kvalmen seg, så jeg får håpe den straks er på retur for deg også!

Det er forferdelig å føle seg kvalm 24-7..det var jeg også!

- Spis gjærne "før" du blir sulten, småspis mye
- Ta vitaminer som Gra- vitamin, da får du ALT, folat osv.
- Hvil deg mye
- Vær ute i frisk luft, drikk mye vann

Hold deg unna sterkt krydret mat, det gjør saken verre..
Banan fyller og metter magen hvis du klarer det

Lykke til! og jeg føler virkelig med deg!!

Back
Topp