Kvalm - Xonvea lite effekt

Andregangsønsker

Glad i forumet
September To Remember 2022
Pumpkin Bumps 2025
Hei,
Jeg er kvalm hele døgnet. Har stått på Xonvea i snart en uke, og skal trappe opp til 4 tabletter i dag, siste opptrapping. Jeg brekker meg en del, så tror kanskje jeg hadde kastet opp uten Xonvea, for jeg kjemper imot mange ganger om dagen. Men jeg er fortsatt så kvalm at jeg ikke klarer å jobbe, og heller ikke være så mye tilstede for familien.
Er det noen som har noen råd? Hva gjorde dere?

Hjalp litt for meg å kombinere Xonvea og Afipran. Tar Afipran hver 6. time. Kaster opp noen ganger fortsatt, men mindre enn før.
Ellers virker det som det ikke er så mye annet å gjøre enn å holde ut. Er helt grusomt.
Krysser bare alt av fingre for at jeg blir bedre i 2. trimester :sorry:

Sniker fra juli gruppa. Jeg også kombinerte Xonvea og afipran i mange mnd. Var fortsatt kjempe kvalm og kastet opp masse, men hadde vært verre uten!

Hjalp litt for meg å kombinere Xonvea og Afipran. Tar Afipran hver 6. time. Kaster opp noen ganger fortsatt, men mindre enn før.
Ellers virker det som det ikke er så mye annet å gjøre enn å holde ut. Er helt grusomt.
Sniker fra juli gruppa. Jeg også kombinerte Xonvea og afipran i mange mnd. Var fortsatt kjempe kvalm og kastet opp masse, men hadde vært verre uten!
Takk for svar! Får prøve noen dager på full dose Xonvea, og så evt ta opp å kombinere med Afipran. Forrige svangerskap brukte jeg bare Afipran, men syntes ikke den hadde kjempegod effekt. Den hindret oppkast, men var fortsatt mye kvalm.

Hvor lenge har dere stått på Afipran? Siden det er forsiktighetsregler på den.

Skulle egentlig bare stå på den i fem dager, men har nå gått flere uker. Har gått fint. Legen sa vi bare skulle fortsette, så ja..
Siden uke 6 er uke 25 nå. Ingen problem
Godt å høre. Jeg merker best effekt av den, lite av Xonvea. Men skal stå på den i bunn. Kjenner jeg ikke klarer å ta dagtidsdosen mer, den midt på dagen - iallfall ikke i helg. Blir det bedre? Stått på de i over 2 uker nå.

Godt å høre. Jeg merker best effekt av den, lite av Xonvea. Men skal stå på den i bunn. Kjenner jeg ikke klarer å ta dagtidsdosen mer, den midt på dagen - iallfall ikke i helg. Blir det bedre? Stått på de i over 2 uker nå.
Jeg stod lenge på bare kveldsdosen av Xonvea. Ble veldig kvalm da jeg trappet ned, men det gikk over. Tar fortsatt full dose afipran

Back
Topp