Kvalm, uvel/stram mage

T-40133539

Andre møte med forumet
Plutselig ble magen mer ukomfortabel, småkvalme innimellom og mer våken på nettene.. andre trimester har vært kjempe fint uten særlige plager utenom bekken og stress. Fler som har opplevd dette ? Det strekker seg vel mer nå som baby har blitt større, men kan ikke huske på dagen endring som dette sist graviditet. Skal sies at jeg ikke merket noe il kynnere eller tegn på fødsel før det gikk fort til aktiv fødsel med forrige så jeg vet ikke hvordan det kjennes.
 
Hvis du er usikker ville jeg ringt til føden/jordmor å forhøre meg. Jeg våkner opp oftere kvalm nå, enn det jeg gjorde i første trimester (26+1 i dag) men har også en del bekkensmerter
 
uke 29 her nå, her har også kvalmen kommet tilbake. Men da mest på ettermiddag og kveld, tror nok det hos meg kommer som et signal fra kroppen om at jeg trenger hvile/at jeg er sliten.

Magen har også blitt hard/stram og er mer i veien nå men ikke noe spesielt ubehag. Er første gang jeg er gravid så har ikke noe erfaring. Når det kommer til søvn våkner jeg mer om natta, mest fordi jeg snur meg på ryggen og våkner av dette grunnet ubehag. Pluss må oftere på do
 
Merker også mer kvalme igjen dessverre og generelt dårligere form. Samt ribbeinssmerter, halsbrann og slikt. Kan bli en lang sommer Men er jo verdt det ❤️
 
Kvalmen er tilbake for fullt, føles ut som magen er helt sprengt og hard, er nok en god del kynnere! Samt halsbrann og vondt i ribbena. Er på kvelden og ut mot natta hos meg, forstyrrer nattesøvnen. Sier det samme som @Enlitenspire! Kan bli en lang sommer, men verdt det :depressed: :smiley-ashamed004:Heartred
 
Her er også kvalmen tilbake, noen morgener, men hovedsaklig kveldene.
Magen føles også sprengt, dette er også verst utover dagen. Enda er det 3 måneders tid igjen...
 
Kvalmen er tilbake for fullt, føles ut som magen er helt sprengt og hard, er nok en god del kynnere! Samt halsbrann og vondt i ribbena. Er på kvelden og ut mot natta hos meg, forstyrrer nattesøvnen. Sier det samme som @Enlitenspire! Kan bli en lang sommer, men verdt det :depressed: :smiley-ashamed004:Heartred
Ja det er nok samme med meg da premien er heldgvis stor ja man tviler vist på alt man føler og kjenner på selvom det er andre barnet
 
uke 29 her nå, her har også kvalmen kommet tilbake. Men da mest på ettermiddag og kveld, tror nok det hos meg kommer som et signal fra kroppen om at jeg trenger hvile/at jeg er sliten.

Magen har også blitt hard/stram og er mer i veien nå men ikke noe spesielt ubehag. Er første gang jeg er gravid så har ikke noe erfaring. Når det kommer til søvn våkner jeg mer om natta, mest fordi jeg snur meg på ryggen og våkner av dette grunnet ubehag. Pluss må oftere på do
Ja merker veldig at jeg er mer sliten og trenger slappe av/sove i løpet av dagen. Høres ut som det er typiske plager på denne tiden av graviditeten det er godt å høre !
 
Har ikke kvalme, men har jevnt over opplevd at magen kjennes veldig stram. Ikke over flere dager, men kommer litt av og på. Ifølge jordmor var dette ufarlig om ikke jeg opplevde noe annet. Så fremt barnet beveget seg noenlunde likt samt at blodtrykk var fint. Opplevde det spesielt to uker før jeg fikk konstatert mye fostervann. Så tror nok det er en kombinasjon av kynnere og at magen vokser mye i en periode kanskje?
 
Ugh- føler mye på det samme. Magen sprenges innvendig. Tipper en skikkelig vokse periode på gang. Og dette er 3 gang for meg så skulle tro alt var utvida nok:hilarious: mye kvalm og uggen. Mye pga at organene blir skubba rundt på og dulta borti hele tiden tror jeg. Merker toleransen min er lav, og at jeg trenger mye hvile. Dette har vært mitt tøffeste svangerskap hittil. Det kan ha en sammenheng med at jeg går hjemme med en snart 2 åring også. Så gir meg mindre egentid. Og en snart 7 åring som maser hull i hode mitt om alt mulig og vil så gjerne kose med mamma. Elsker de begge veldig høyt. Men har en lav intim toleranse og med en baby på innsiden av kroppen, en toåring som konstant klatrer på utsiden, en 7 åring som krever sitt. Er det ikke mye igjen til overs for meg selv eller mannen. Og det kjenner jeg gjør meg uvel og sliten
 
Fikk vite av ultralydjordmor vi var hos på fredag, at jeg har mye fostervann og at det er derfor jeg er såpass hard i magen
 
Og den blir ikke bløt når du er i vann heller? Typ basseng tenkte jeg
Aner ikke. Har ikke prøvd :) tåler klorvann dårlig til vanlig pga eksem, å nå føles det som eksem har ganget seg med 10. så jeg har ikke tatt sjansen enda :p nå er bassenget her på Åndalsnes stengt når det er skoleferie også
 
Aner ikke. Har ikke prøvd :) tåler klorvann dårlig til vanlig pga eksem, å nå føles det som eksem har ganget seg med 10. så jeg har ikke tatt sjansen enda :p nå er bassenget her på Åndalsnes stengt når det er skoleferie også
Skjønner. Klor er dritt for huden og håret. Og litt kav å kjøre til Molde eller Ålesund for bading fra Åndalsnes
 
Skjønner. Klor er dritt for huden og håret. Og litt kav å kjøre til Molde eller Ålesund for bading fra Åndalsnes
Yes, akkurat det som er. Og noe sommervær er det heller ikke å skryte av akkurat nå sånn med tanke på å bade ute.
 
Back
Topp