Kvalm! Tips?

Saga94

Forelsket i forumet
Maiskolbene 2023 :-)
Da kom kvalmen veltende over meg imorges etter frokost. Ingen oppkast, men kvalm. Tar imot alle råd og tips som mulig for å prøve å unngå/redusere dette.. :( helt pyton. Er 6+4 idag.

Huff, føler med deg! Jeg hadde hyperemesis med mine to første, og var lagt inn på sykehus i perioder for intravenøs veskebehandling. Håper å slippe det denne gangen :hungover:

Mitt beste tips er ingefær te. På en Kiwi butikk med godt utvalg får du kjøpt en boks med ingefær te portionspakker. Orange boks. Den ligger i Asia hyllen. (Styr unna den med honning).
Du kan også trekke fersk ingefær som te.

Spis lite og ofte, spis noe før du står opp om morgenen, få mye frisk luft. Unngå sterke lukter. Hvil mye.

God bedring :happy:

Huff, føler med deg! Jeg hadde hyperemesis med mine to første, og var lagt inn på sykehus i perioder for intravenøs veskebehandling. Håper å slippe det denne gangen :hungover:

Mitt beste tips er ingefær te. På en Kiwi butikk med godt utvalg får du kjøpt en boks med ingefær te portionspakker. Orange boks. Den ligger i Asia hyllen. (Styr unna den med honning).
Du kan også trekke fersk ingefær som te.

Spis lite og ofte, spis noe før du står opp om morgenen, få mye frisk luft. Unngå sterke lukter. Hvil mye.

God bedring :happy:
Huff, håper vi begge slipper det ja! Tusen takk for tips, får ta meg en handletur og se etter den imorgen :)

Dette gjelder kanskje mest for oss med mild til moderat kvalme, men jeg synes i alle fall at det hjelper veldig å komme seg ut i frisk luft! Jeg kan gå fra å ligge i senga og bare føle meg helt crap til å nesten ikke merke noe kvalme så fort jeg kommer meg ut.

Dette gjelder kanskje mest for oss med mild til moderat kvalme, men jeg synes i alle fall at det hjelper veldig å komme seg ut i frisk luft! Jeg kan gå fra å ligge i senga og bare føle meg helt crap til å nesten ikke merke noe kvalme så fort jeg kommer meg ut.
Det er helt sant. Satt meg på verandaen ista og det hjalp en del.. også litt saltstengre

Åå kjenner meg så godt igjen.. huff! Men her har dy hjulpet å hvile, gå tur/ frisk luft og ikke minst ritz kjeks! Krysser fingrene for at det gir seg etterhvert..

Tyggis funker som regel for meg, gravid eller ei! Pluss at jeg hater å spy da, så jeg bare manifesterer at jeg ikke skal kaste opp. Da kommer det som regel ut andre enden.. :whacky011

Huff.. idag var det ille. Kjøpt sånne bånd nå og spurt om resept på kvalmestillende.. ikke kult dette her altså! Men går heldigvis i bølger

Her prøver jeg å ligge helt i ro for å ikke kaste opp, og lufte litt innimellom. Men jeg vet ikke helt hvor mye det hjelper eller ikke da. Er fortsatt kvalm :laughing002

Kvalm på 6. dagen uten opphold.. Ritz kjeks kjøpte samboeren min til meg i sta og det var en lifesaver.. føler også at jeg føler meg bedre etter å ha gjort litt (oppvask, klesvask…) men problemet er bare å starte med det når man føler seg så crap som man gjør Skal prøve meg på en gåtur i morgen

Seabands hjelper meg veldig, men sover ikke med de så våkner ofte om natten av at jeg er kvalm. Skulle ønske kvalmen holdt seg til ett tidspunkt på dagen :p

Spise ofte. Spiser gjerne hver time. Knekkebrød/brødskive. Frisk luft gjør godt. Sove/slappe av

Seabands hjelper meg veldig, men sover ikke med de så våkner ofte om natten av at jeg er kvalm. Skulle ønske kvalmen holdt seg til ett tidspunkt på dagen :p
Jeg prøvde å sove med dem igår. Tok dem først av meg idag på jobb, men da kom kvalmen snikende igjen så jeg tok de raskt på. Tror de skal få gro fast til jeg har født, hehe!

Ja, har kjeks i veska nå uansett hvor jeg skal.. spiser vanligvis færre og større måltid, men må lære å småspise nå

Back
Topp