kvalm t de grader, tips??

michelle85

Flørter med forumet
eg har tidligere klaga for eg hadde så lite symptomer og alle hadde så masse mn fytti grisen eg ska ALDRI klage på d ijenn jaffal for nå e eg sååå kvalm at eg holde på å klikke.... så om någen har tips t ka eg kan gjer for å minke på kvalmen så mottar eg de md glede :) en ting e å ha vondt i puppene mn når kvalmen slår inn som nå kor eg føle d sitte rett i halsen heile tiå så e d isje godt :(  takk for gode tips :)

Småspise ofte. Jeg er kvalm selv, og ikke alltid så flink til å spise, noe jeg burde. Det går jo bare utover meg selv :(

For meg er småspising alfaomega!!! Lunsjen min på jobb blir delt opp i 3! Har med mange små tomater, litt store agurkbiter, druer, nøtter...alt som er lett å spise. Salte kjeks kan være bra.

Jeg var hos legen i dag, og fikk resept på noen allergitabletter som skulle hjelpe. Har ikke prøvd de enda..  Men håper de hjelper :)
Ellers anbefalte legen meg å drikke ingefær-te, eller få i meg noe med ingefær i :)

Håper kvalmen din går over, er grusomt å være kvalm :S

Jeg er også veldig kvalm.. og det eneste som hjelper er småspising som de andre her også skriver. Trenger ikke å være mye, men hiv det i deg så fort du kjenner et snev av kvalme.

Spiser som regel en skive grovt brød med servelat og majones.. Tørr kjeks hjelper også, eller knasker litt all bran. På kveldene går det mye i cottage cheese!

Det er hvertfall det som hjelper her, men enkelte dager funker ingenting! Slitsomt å være kvalm og uggen fra man står opp til man legger seg, forhåpentligvis roer det seg ned snart :))

Har vært kjempe kvalm de siste dagan og i går tok eg på sånn sea band og eg vart et nytt menneske :D pluss ritz kjeks som eg spis heile dagen!!

Har vært kjempe kvalm de siste dagan og i går tok eg på sånn sea band og eg vart et nytt menneske :D pluss ritz kjeks som eg spis heile dagen!!

Her sliter jeg også. Har fått Afipran av legen for å klare å holde på noe. Det som jeg klarer å få ned akkurat nå er melon av alle slag og bamsechips/frensh fries chips.

Et tips til dere er blåbærsaft med farris bris, det virker kjempe fint her. Blander blåbærsaften med farris i stedefor vann, og drikker når jeg blir kvalm, har også brukt ritz kjeks, noe som er gull verdt, før måltider her, for da kommer matlysten, så jeg orker å spise. 

sea band har vært redningen her. I tillegg småspiser jeg og hviler mye mens mini er i barnehagen.

Skrell et eple, helst ett som er syrlig, så tar du å river det opp med en ostehøvel i små, tynne skiver! Kjempegodt og lett å få i seg!:) Seaband har også hjulpet meg litt!:) 

Det som hjelper her er:
* mandler (kaster 3-4 stk i munnen og tygger de godt)
* sea band
* iskaldt vann tilsatt noen dråper sitron
* småspising (går MYE i epler og vannmelon)

tusen tusen takk for mange fine å gode råd :) nå har eg masse eg kan prøve i løpet av helgå :) ska t legen på mandag og så kanskje hu og kan hjelpe mg :) jammen godt å ha et forum en kan snakke md folk på som e i samme situasjon :)

Back
Topp