Kvalm, sulten og matlei

Babydrøm

Glad i forumet
Nå er jeg kvalm nesten hver dag og spiser lite. Ikke lyst på noe som helst og å åpne kjøleskapet gjør alt værre. Vann gjør meg mer kvalm også. Merkelig. Drikker litt cola, men max 1 liter. Hva skal jeg spise? Er sulten! :(

Slenger meg på denne! Gått ned 2 kilo siden matlysten forsvant totalt..

samme her. klarer bare spise litt så føler eg meg stapp mett. prøver å drikke en del. men det e ikke lett d heller.

Ikke lett å produsere mennesker, men blir bedre etterhvert. Jeg også har gått ned litt, ingen fare men vil jo helst spise mat. Noen med råd?

Det er en ting som fungerer uansett hos meg og det er toro sin tomatsuppe, gjerne med egg oppi. Ei jeg kjenner holder seg til kalde salater, kan det være noe?

• Liker
Reactions: CH_
Jeg tvinger meg selv til å spise. Det hjelper på kvalmen. Blir superdårlig når jeg ikke spiser. Men matlysten er dårlig! Blir kvalm bare jeg åpner kjøleskapet

Hiver meg også på her! Bare jeg går inn på kjøkkenet brekker jeg meg. Alltid matlukt. Nå går jeg på pencelin i tillegg, skal tas med mat så klart. Blir enda mer kvalm av den kuren. Håper dette gir seg snart. :)

Jeg er kvalm også, jeg spiser men er svært kresen på matfronten for tiden. For meg, det eneste som frister er mat med sterk krydder, noe som vekker smaksløkene mine. Men jeg klarer ikke å lage mat, så å finne på noe å spise er en kamp.

Kanskje supper av ulike varianter kan være noe for deg?

Er ikke så gira på supper, men kanskje tomat? Tror jeg har en pose jeg kan prøve I morgen. Skikkelig kjedelig å være sånn, får dårlig samvittighet av å være så dårlig og lite kreativ med middag til min mann også. Stakkars, men han er veldig snill da. Gikk ut for å kjøpe eple juice til meg, selv om han er sliten etter lang dag på jobb.

På nr 1 spiste jeg nesten bare frukt i starten, gikk ned 6kg på 8 uker, men denne gangen blir jeg bare kvalm hvis jeg ikke spiser, så liker ikke tanken på hvordan jeg kommer til å se ut etterhvert :-o

På nr 1 spiste jeg nesten bare frukt i starten, gikk ned 6kg på 8 uker, men denne gangen blir jeg bare kvalm hvis jeg ikke spiser, så liker ikke tanken på hvordan jeg kommer til å se ut etterhvert :-o
Jeg spiser alt jeg ser , å har ikke turt å sett på vekta hihi .. går nokk fint

Jeg sliten veldig med kvalme om dagen.. Er samtidig ofte sulten, men tanken på mat gjør så alt inni meg vrir og vrenger på seg. Jeg syns frukt er veldig godt om dagen, det er syrlig og lett å spise. Det er jo ikke sånn veldig mettene, men har dessverre ingen store mattips. Vekta mi har ikke flyttet på seg, så det er da godt. Redd for å gå ned i vekt... Godt å se man ikke er alene med dette problemet..

Det lille som funker er loff eller brød med fnugg av korn med kun margarin. Kanskje litt brunost, evt honning. Drikker litt cola og eple juice. Vann spyr jeg bare av, merkelig opplegg. Kan fint drikke vann om natta når jeg våkner. Skal på middags besøk på lørdag :( hjelp! Bør jeg ha doggy bag under bordet? Evt ta med eple juice som "gave"? hjelper for å holde på maten litt.

Mandler er kaloririkt og nøytralt i smak, kan det være noe? :)

Smoothie har fungert noen dager her, og helt lyse rundstykker med skinke og agurk. Og Ritzkjeks ;) Håper du blir bedre! Jeg bruker forresten Seaband nå, og det synes jeg hjalp veldig.

Kyllingsuppe fra toro med kun vann I funket. Og solbærsirup saft + ritz :) skal prøve meg på kylling I pita senere.

For meg fungerer det å spise to skiver med en gang jeg står opp, uansett hvor kvalmen jeg er. Lite pålegg som frister, men leverpostei går greit. Og så småspiser jeg annenhver time. Blir kvitt kvalmen de fleste dagene hvis jeg spiser før jeg blir sulten og kvalm. Toro tomatsuppe fungerer her også!

Back
Topp