Kvalm så ikke.. normalt?

Tingeling2022

Betatt av forumet
Marshmallows 2022
Hei :)

jeg har vært kvalm og uggen ganske lenge, men idag har jeg følt meg fin form og ikke vært kvalm etter vær gang jeg har spist.. jeg burde jo være glad for å slippe kvalmen og uggenheten for det har vært fælt :p men en tanke kommer jo om det plutselig er noe galt :( det er så slitsomt å bekymre seg så mye…
Var på tul 9.8 og ble satt frem og alt var bare bra med lille bamsemumsen :) men blir jo redd for MA når jeg leser om så mange som opplever det her inne :(

Hvor langt er du på vei?
Skjønner godt du blir bekymret, vi leser mye om MA på forum, selv om det i seg selv kun rammer 3-4% av alle aborter så det er jo egentlig ganske sjeldent. Men når man leser om det hele tiden så føles det som at alle har det.
Jeg hadde aldri hørt om det før jeg opplevde det selv.
Men det er vel helt normalt at symptomene svinger litt. Jeg har selv hatt dager hvor jeg har vært mindre kvalm men så har symptomene blitt verre igjen og jeg kan kaste opp flere dager på rad. Akkurat nå har jet ikke kastet opp på 2-3 dager og tenker det er normalt at det svinger litt.

Hvor langt er du på vei?
Skjønner godt du blir bekymret, vi leser mye om MA på forum, selv om det i seg selv kun rammer 3-4% av alle aborter så det er jo egentlig ganske sjeldent. Men når man leser om det hele tiden så føles det som at alle har det.
Jeg hadde aldri hørt om det før jeg opplevde det selv.
Men det er vel helt normalt at symptomene svinger litt. Jeg har selv hatt dager hvor jeg har vært mindre kvalm men så har symptomene blitt verre igjen og jeg kan kaste opp flere dager på rad. Akkurat nå har jet ikke kastet opp på 2-3 dager og tenker det er normalt at det svinger litt.

Er 8+5 idag:Heartred
Har også hørt av flere at symptomene kan svinge litt uten at det trenger være noe galt..
Jeg ble så beroliget når jeg var på tul og så hjerte osv, så er slitsomt at så lite skal gjøre meg bekymret igjen :p

Tror det er helt normalt. Jeg har vært bekymret for det samme, men har landet på at symptomene mine bare svinger litt. Og det er jeg glad for! Hadde 3-4 mye bedre dager nå, men i dag har jeg vært ganske dårlig. Tror du kan slappe av og bare nyte å være i bedre form. Kanskje kommer det tilbake, kanskje er det over. Men mest sannsynlig er alt bra med spiren :)

Helt normalt! Jeg har hatt svingende kvalme selv med hyperemesis. Trodde jeg hadde kommet over det verste nå for jeg har hatt 3 gode dager! Men i dag har jeg kastet opp flere ganger igjen :( nyt pausen! :Heartred

Ville ha nyta så lenge det varer. Hadde høvelig grei dag i går. I dag er jeg så kvalm at jeg mest vil gå hjem fra jobb. Men har desverre ikke mulighet til det .

Forrige svangerskap var jeg konstant superkvalm men dette har det variert veldig. Har hatt dager da jeg vært helt fin og også blitt urolig. Men nå har jeg akseptert at så er det bare og å glede meg over det!

Back
Topp