Kvalm? prøv ingefær!

bka

Flørter med forumet
Hei!
Jeg er så kvalm for tiden, og kjøpte ingefær kapsler på apoteket for noen dager siden. Det hjelper faktisk.. Tar 1 kapsel 3 ganger om dagen. Legen sa det var ok.
Noen andre som har noen gode råd å dele med oss?

...dette tipset har visst mannen min snappa opp et sted også (stakkar- helt desperat han når jeg er dårlig, så han gjør nok hva han kan for å hjelpe...[;)]), så han prøved å prakke på meg ingefærøl.. Jeg har prøvd å si at jeg tviler på om det er noe særlig mye ingefær i den derre brusen (dessuten liker jeg ikke brus noe særlig godt...), men det øret vil han ikke høre på. Kanskje jeg må tipse ham om de kapslene i stedet! [:)]

...nå har jeg prøvd de kapslene i to dager, og de funker som bare det! :) Har slutta å være redd for at mor og far skal oppdage noe i løpet av juleferien jeg nå... Nesten ihvertfall. (Eneste aberet er at jeg er ganske så kvalm om morgenen vanligvis, og da er det ikke så genialt å ta tabletter egentlig - brakk meg i dag tidlig. Men må jo få tatt en sånn kapsel da så den får virka raskt...hehe).

Stoler på legen din jeg, bka, selv om det står at man skal rådføre seg med lege (det står det jo på nesten alt!).

Takk for supert tips i alle fall - skal fortsette med dette kan jeg love! :)

Hei! Kjente meg så godt igjen at jeg tenkte jeg skulle dele noen triks med dere:) Datteren min er født i august 05, så jula i fjor husker jeg bare som slitsom og ekkel, med tanke på at jeg var kvalm og kastet opp 8 ganger om dagen i snitt... Men her er noen tips;

- På helsekostbutikker selger de noe som er beregnet som "reisesyketabletter" basert utelukkende på urter, supereffektivt!!! De kan knaskes som tyggetabletter ved behov. Fantastisk oppfinnelse!
- Mandler funket på meg; hadde konstant en pose mandler i veska og tok en neve hvis kvalmen meldte seg på spesielt ugunstige tidspunkt (t-banen for eksempel... Ikke så moro å spy i Kiwi-pose på banen tidlig om morgenen på vei til jobb....) Mandler inneholder dessuten verdifulle mineraler og vitaminer for voksende mager:)
- Akupunktur hos en akupunktør som har greie på dette med gravide. Hvis man bor i Oslo er det vel verdt hver eneste krone å ta en tur på Klinikk Fjeld på Majorstua, de hjalp meg først med kvalme, deretter med å sette i gang fødselen 9 måneder senere:)

Lykke til! Dere har en fantastisk tid foran dere!!!! Så snart kvalmen slipper taket klarer man å glede seg litt mer over den voksende magen:)

Ingvildsen - takk for flotte tips! [:)]
Jeg er vanligvis kjempeglad i mandler, og knasker de som snop, men har av en eller annen grunn ikke gjort det etter at jeg ble gravid - ikke hatt lyst på, liksom? Men nå skal jeg i alle fall begynne med det igjen! [:)]

Back
Topp