Hei! Kjente meg så godt igjen at jeg tenkte jeg skulle dele noen triks med dere:) Datteren min er født i august 05, så jula i fjor husker jeg bare som slitsom og ekkel, med tanke på at jeg var kvalm og kastet opp 8 ganger om dagen i snitt... Men her er noen tips;
- På helsekostbutikker selger de noe som er beregnet som "reisesyketabletter" basert utelukkende på urter, supereffektivt!!! De kan knaskes som tyggetabletter ved behov. Fantastisk oppfinnelse!
- Mandler funket på meg; hadde konstant en pose mandler i veska og tok en neve hvis kvalmen meldte seg på spesielt ugunstige tidspunkt (t-banen for eksempel... Ikke så moro å spy i Kiwi-pose på banen tidlig om morgenen på vei til jobb....) Mandler inneholder dessuten verdifulle mineraler og vitaminer for voksende mager:)
- Akupunktur hos en akupunktør som har greie på dette med gravide. Hvis man bor i Oslo er det vel verdt hver eneste krone å ta en tur på Klinikk Fjeld på Majorstua, de hjalp meg først med kvalme, deretter med å sette i gang fødselen 9 måneder senere:)
Lykke til! Dere har en fantastisk tid foran dere!!!! Så snart kvalmen slipper taket klarer man å glede seg litt mer over den voksende magen:)