Kvalm og trøtt...

Kybele

Elsker forumet
Gah, kan ikke huske jeg var slik da jeg gikk med storebror i magen.. Eller, jeg var kvalm av og til da også; men det gikk veldig opp og ned, var ikke konstant kvalm en hel dag.

Nå har jeg gått rundt med konstant "bilsykefølelse" siden onsdag [:'(] Kaster ikke opp, men er skikkelig uvel omtrent hele tiden. Det hjelper å spise litt, men effekten går over veldig fort også er det på'n igjen..

Mener ikke å sutre altså; det er jo en liten pris å betale for det som kommer om 7 måneder - men blir likevel fryktelig sliten av å gå rundt å være uvel hele tiden. [8|]

Har noen tips eller råd mot kvalme?

Har det akkurat sånn jeg også.. Var ikke så ille forrige graviditet! Var trøtt, men ikke kvalm og uvel på denne måten.

Som du sier hjelper det litt å spise. Dette går over utover dagen, hvor jeg mest blir uvel av å tenke på mat!! æsj!

Vurderer selv å prøve de seabands(?) som flere har skrevet om...

GOD BEDRING! Håper det snart blir bedre for oss alle!

Her det slik jeg og.

Med storebror var jeg ikke kvalm og kan heller ikke huske at jeg var trøtt. Hadde en veldig uproblematisk start på svangerskapet.

NÅ er jeg konstant kvalm. Vart borti spyinga i dag etter jeg kom fra jobb. og måttte legge meg på sofaen grunna kvalme og trøtthet i sta. Voknet akkurat oppigjen nå etter 2 timer med søvn. Kvalmen er her fortsatt, men hjalp nok litt på trøttheten.

To totalt ulike svangerskap iallefall. Skal tro om det kan ha noe med kjønn å gjøre? Er veldig spent om det blir jente denne gangen siden symptomene er så forskjllig fra sist. Spennende.

Jeg har også lest at det kan ha noe med kjønn å gjøre, men tror også at det er like individuelt som alt annet. Men jeg lå jo å spøy som en helt i 8 uker forrige svangerskap og fikk en flott liten jente!
Denne gangen er jeg også kvalm, men spyr ikke *thank god*.

Merker at jeg føler meg mye bedre om jeg tvinger meg selv ut i frisk luft litt, eller rett og slett prøver å tenke på noe helt annet, men vet at det ikke er så lett. Seaband funket på meg, så jeg har de på meg mesteparten av dagen, og jeg drikker vann når jeg husker på det og spiser og drikker ting jeg bare plutselig ´må ha´. Så jeg er veldig glad jeg har tre forskjellige butikker rundt meg, så jeg kan løpe ned og kjøpe ting når jeg kommer på det.

Ellers ikke noen råd, sorry [8D]

hei ja det kan ha noe med kjønn og gjøre men jeg har tre unger fra før og alle tre svangerskapene var veldig forskjellige.... men var dårligst med jenta :) er mye dårlig nå og håper det vil gi seg etter vert men ikke mye som hjelper.... du får jo kjøpt reise syke tabiser som og skal hjelpe for morgen kvalme det står på dem.... har ikke prøvd de selv men har tenkt og prate med legen vist det ikke blir bedre med kvalmen om ikke jeg bare kan ta dem... gikk på det i siste svangerskap og de virka da.... men det er 8år siden og mye kan ha forandra seg om hva legen anbefaler... Håper du slipper og være kvalmen over lengre tid det er ikke godt.... men er jo et godt tegn da....

Spennende å se om det blir jente denne her gangen da [:)] Merker at det hjelper med hyppig små måltider og frisk luft - så får jeg bare håpe at kvalmen gir seg etter 1. trimester; gjorde det sist.

Back
Topp