Kvalm og sulten samtidig

JA! Akkurat sånn:facepalm:. Og ikke lyst på mat, dessverre. Forrige svangerskap kunne jeg kaste opp midt i et måltid og gå tilbake å spise ferdig:hilarious:. Denne gangen er det nesten umulig å få i seg mat. Eneste jeg vil ha er earl grey te. Følger for tips!

Har det sånn selv :) Knekkebrød med gulost funker for meg, eller et par ritz kjeks :)

Jeg var slik tidligere. Mat med ost synes jeg er enkelt å spise. Gikk mye i ferske rundstykker med ost og smør eller ritzkjekse. Appelsinjuice hjalp også

Jeg har det også sånn. Her går det mye i norske epler, så prøver jeg å få stappet inn noe brødmat eller knekkebrød når kvalmen roer seg litt etter eplene. Drikker sjokomelk og eplejuice med ingefær. Blir kvalm av vann. Hjelper hvis andre lager mat, for meg stopper det ofte opp når jeg står med kjøleskapet, for er så vanskelig å velge noe når ingenting frister. Så blir det litt potetgull. Hvis jeg klarer å få inn et måltid, blir ofte kvalmen bedre, og det er jeg såå glad for. Sist hadde jeg hyperemesis, og da er det liiite som hjelper..

Fargede druer er også godt syns jeg om jeg er kvalm. Da får jeg bort litt kvalme og sult. Ellers syns jeg sesam og havsalt knekkebrød er godt med noe enkelt pålegg (røkt kalkun/kylling eller smøreost) Jeg spiser veldig sjeldent noe etter middag siden jeg er mest kvalm på ettermiddag/kveld.. Prøver å spise de få tingene som frister uansett hvor usunne de er bare for å ha litt mat i magen. Bedre med små og hyppigere måltid enn få og store :-)

Disse var gode for kvalme mager, næringsrike og enkle å lage: 3 dl havregryn, 3 egg og litt melk. Stek på panna med litt smør. Hadde oppi litt kanel, sukker og salt, men det var utenom oppskrift.

I dag har det gått mye i oppskjært eple.. sååå godt! Jeg spiser vanligvis aldri epler! :hilarious: Og rundstykker med gulost/skinke går det mye av her og.

Jeg føler meg sulten hele tiden, og visst jeg går for lenge mellom måltid blir jeg utrolig kvalm og dårlig. Så må spise regelmessig, helst små måltid. Går mye i grønne druer og norske epler her, og knekkebrød og skive med ost eller leverpostei. Og god gammeldags kavring :rolleyes:
Farris funker best å drikke (egentlig cola også, men prøver mest å la det være :nailbiting:).

Jeg er veldig ofte sulten, men skal ikke så mye til før jeg er mett. Blir uggen når det er lenge siden sist måltid, men ikke skikkelig kvalm enda. *bankibordet* men om morgenen hjelper det å spise en liten yoghurt eller drikke et glass med smoothie på småkvalmen min.

Back
Topp