Kvalm og slapp

cl

Første møte med forumet
[;)] Er kvalm hele tiden. Og sååå slapp..Orker nesten ikke og spise [:'(] Flere som har det slik !!!
 
Hei du.
Jeg er 9 uker på vei og idag er jeg ikke noe særlig kvalm, men har to uker bak meg med kvalme og trøtthet. Det er vel noe som følger med tror jeg. Var slik med nr 1 og, men ikke så tidlig i svangerskapet.
Legen min sa at er man kvalm så er det et godt tegn...
 
Uff,det er slisomt...Er ikke så ille denna gangen jeg da!
Men husker første gangen,da var jeg sånn konstant i 2mnd.
Men det går jo som regel fort over da,og det kommer jo no utrolig godt ut av detta etterhvert![:D] Lykke til videre...

(Mye kvalme skal jo være tegn på jente!)
 
Huff! Kvalmen er pyton. For meg begynte det med full styrke for 3 dager siden. Håper det avtar snart. Slitsomt å sitte på jobb helt grønn i ansiktet. Synes nå jeg brekker meg av alt jeg før likte godt. Jeg trøster meg med at det går over (håper det er snart...).
 
Sliter fremdeles med kvalmen og jeg er 22 uker ut i svangerskapet i dag (grr.. den "telleren" jeg har som signatur stemmer ikke helt akkurat!). Er ikke så gale som før, er verst på morgen og kveld, og dersom jeg spiser lite en dag. Men men.. trøster meg med at det kommer noe godt utav det til slutt [:D] Du kan bruke "Postafen 25 mg" som er reisesyketabeletter, men snakk gjerne med legen før du begynner på dem. De hjelper rimelig godt. Ellers så demper jo bananer og tørre kjeks på kvalmen da.
 
Min også viste et par dager feil...
Gå inn og lag en ny,sett termin et par dager over-så ska ldu se at den blir riktig![;)]
 
Hei, har lyst til å dele litt erfaringere. Er så utrolig kvalm, slapp og svimmel. Er i min 7 uke. Kvalmen begynte for ca en uke siden. Har ikke kastet opp, og har stort sett lyst på mat men kvalmen er utholdelig. Som å være skikkelig båtsjuk og fyllesjuk på en gang. Dette er vel kanskje normalt. Er det noen som har noen godt råd mot kvalme. Tar i mot alt med takk[:)]

I morgen skal jeg til legen min for kontroll. Er det normalt at pappaen er med? Elller er dette kun en rutinekontroll for mor?
 
Hei på deg du...
Gratulerer så mye med graviditeten da!!![:D]
Nei,uff den kvalmen er ikke grei. Om den vedvarer bør du ta deg en prat med legen.
Da kan du eventuelt få skrevet ut noen tabletter som heter "afipran"!
Jeg har brukt disse ved de to første svangerskapene,da jeg har vært ille plaga med kvalme...
Ang det om pappaen er med eller ikke,er helt opp til dere.Er jo litt spesielt om han er med da! Da får han jo fulgt med litt og sånn...
Vi var så heldige at pappaen her jobba såpass fleksibelt,så han var med på nesten alle kontroller første gangen. Veldig greit å ha med støtte og da.
Sånn når det er temaer som skal opp senere bl.a,og du er helt i tåka og husker ingen ting... Så kan pappaen være der og minne på hva det er du har sagt![;)]
Ganske kjekt...
Jeg har prøvd meg på å lage en termin liste(i "januar-klubben"),kjempe fint om du skriver deg på.Sånn at vi ser når barna ventes!
Ellers så får du ha lykke til,så høres vi sikkert...[;)]
 
Jeg er også kvalm.. 7 uker i dag, og jeg har vert kvalm ("på og av") i halvannen uke..
På meg virker det som om det er værre på regnværsdager (typiske "innedager") men har ikke vert gravid så lenge at jeg vet det sikkert.. bare virker sånn kanjse..

I morgen skal jeg til legen min for kontroll. Er det normalt at pappaen er med? Elller er dette kun en rutinekontroll for mor?

Jeg skulle ønske at jeg hadde tatt med mannen min til første legetimen, men om jeg klarer å få det til skal jeg få han med på svangerskapskontrollene. -min første blir i første uka i juli, etter at vi har vert på sommerferien vår.
 
Heisann!! første gangen jeg er her... og jeg er endelig blitt gravid! =) Har kommet til 9 uke, og sliter skikkelig!!! Kvalm og kaster opp hele tia!! har fått postafen 25mg med legen....men det funker ikke....er det noen som har prøvt de og de ikke har virket??
 
Back
Topp