Kvalm og oppkast

Fru M

Betatt av forumet
hei! Lurer på om det er normalt og være veldig kvalm og kaste opp 1-2 ganger pr dag ?uten at det er ekstrem svangerskapskvalme ? Er så redd for at det skal vare hele graviditeten. Begynte smått i uke 5 med kvalme som gradvis ble verre. Værst i uke 7-8. Hvordan vet man om det er ekstrem svangerskapskvalme eller bare vanlig kvalme før uke 12?? Erfaring ?:) er nå 9+1. Livredd for at det ikke skal gå over

Får du i deg mat og drikke i løpet av dagen? Hvordan er det med vekten? Gått ned mye?

Jeg var kvalm i første svangerskap, spudde 3-4 ganger per dag fra uke 11-20, og det ble ikke kategorisert som ekstremt,,,
Du får første deg med at det høyst sannsynligvis går over etter hvert :)

hei! Lurer på om det er normalt og være veldig kvalm og kaste opp 1-2 ganger pr dag ?uten at det er ekstrem svangerskapskvalme ? Er så redd for at det skal vare hele graviditeten. Begynte smått i uke 5 med kvalme som gradvis ble verre. Værst i uke 7-8. Hvordan vet man om det er ekstrem svangerskapskvalme eller bare vanlig kvalme før uke 12?? Erfaring ?:) er nå 9+1. Livredd for at det ikke skal gå over

I mitt første svangerskap var jeg kvalm fra positiv test til frem til uke 18. Håper på at det gir seg tidligere denne gangen. Er nå 11+0... hos meg var det ikke ekstrem (selv om jeg følte det). Babyen vokste fint, og jeg gikk heller ikke ned i vekt.

Får i meg mat og drikke ja, så er ikke så gale. Er bare konstant veldig kvalm og har de siste dagene kastet opp også. Håper det går over

Det er bra da :) Når jeg ble innlagt hadde jeg gått ned 7 kg på 2 uker og fikk ikke i meg noe :blackeye:

Jeg er kvalm døgnet rundt.. gått ned 5 kg på 2 uker nå, sliter å få i meg både mat og drikke:( varte til uke 26 sist, håper jeg slipper like lenge denne gang..

Jeg kaster opp 10 ganger daglig og kvalm hele døgnet, jeg og håper at det går over snart. Bare jeg drikker vann så spyr jeg.
Prøver å holde ut selv om kvalmenedsettende ikke funker.

Det er nok veldig normalt :) ifølge min lege skal det nå begynne å avta siden HCG synker etter uke 12 :) hun sa også at uke 9 var den desidert verste uken for mange! Så det er lys i tunnelen snart hos deg vel! :) og så lenge du får i deg noe er d bra! Fyll på med det som holder seg nede :)

Jeg kjøpte seaband forje uke på apoteket. ikke vært kvalm siden!!

1% har ekstrem svangerskapskvalme, og kun 5% av de med diagnosen har det frem til fødsel. De fleste slutter tidligere. Så du har gode odds.

Men vet hvor tøft det er. Har hatt 1 dag uten oppkast de siste ukene. Gått ned 5 kg på under to uker. Men får heldigvis i meg bittelitt innimellom.

Back
Topp