Kvalm og jobber i barnehage?

tulipanen88

Betatt av forumet
Hei. Noen som jobber i barnehage og er kvalme for tiden? Jeg klarer seriøst ikke å gjøre jobben min ordentlig.. svimmel, kvalm og ukonsentrert, og det går selvfølgelig utover barna jeg har ansvar for :/ noen tips??

ville nesten spurt om å få gradert sykemelding slik at du kan få hvile litt mer

Hei. Noen som jobber i barnehage og er kvalme for tiden? Jeg klarer seriøst ikke å gjøre jobben min ordentlig.. svimmel, kvalm og ukonsentrert, og det går selvfølgelig utover barna jeg har ansvar for :/ noen tips??
Be om sykmelding? Om det går utover barna er det jo bedre om de kan få inn en vikar

Tenkte at sykemelding er siste utvei.. kan jo hende jeg kan få tilrettelagt for å gjøre annet arbeid, eller å dempe kvalmen... noen som jobber i bhg som har erfaring med dette rundt tilrettelegging? Det verste er jo at de andre som jobber på avd får ikke vikar for meg om jeg gjør andre ting, kun hvis jeg er borte :/

Jobber i barnehage. Merker at jeg er litt mer sliten, men ikke noe kvalm enda.

Jobber i barnehage, men kvalmen har ikke meldt seg enda. Men i forrige svangerskap husker jeg at jeg sprang på do hele tiden og spydde eller bare brakk meg. Var ganske jævlig. Men ble greit når jeg bare fikk fortalt alle årsaken, da var det bare å springe når jeg måtte spy. Hendte faktisk og en gang at jeg ikke kom lengre enn til vasken på kjøkkenet på avdeling men da visst alle det heldigvis. Men sykemelding er ikke dumt. Jeg hadde akkurat begynt i jobben den gang, så det gikk ikke for min del...

JA! :arghh: har gått rundt i en uke nå og holdt tilbake trangen til å spinne på do å kaste opp (på jobb altså). Og det er jo så mye rar mat og lukter..! Det i kombinasjon med at jeg har ei datter på 16 mnd gjør at jeg er helt ferdig etter jobb. Og da, om det i det hele tatt er mulig, topper kvalmen seg. Jg vil egentlig ikke fortelle det til noen på jobb enda, men etter denne uka så vet jeg ikke om jeg kan holde det hemmelig lenger. Planen er å holde ut i 3 uker til før det er sommerferie. . Helst uten noen sykedager, men det spøker for det nå altså.. om dette fortsetter.

Tenkte at sykemelding er siste utvei.. kan jo hende jeg kan få tilrettelagt for å gjøre annet arbeid, eller å dempe kvalmen... noen som jobber i bhg som har erfaring med dette rundt tilrettelegging? Det verste er jo at de andre som jobber på avd får ikke vikar for meg om jeg gjør andre ting, kun hvis jeg er borte :/
Da jeg var gravid sist ble jeg 50% sykemeldt fra ca uke 20. Man har egentlig krav på vikar når det gjelder graviditet. For du kommer jo mest sannsynlig ikke tilbake til deg selv før etter fødsel. Men vår styrer var veldig spesiell og satt ikke inn vikar. Og var gnuen på tilrettelegging. Vi er en IA-bedrift, men tilrettelegging ble visst veldig vanskelig for hu. Dermed ble en sykemelding løsningen her. Er jo ofte ikke så mye annet å gjøre i barnehagen, man må liksom gjøre de samme oppgavene (men selvfølgelig mindre løft etc). Vi har iallefall ikke nok kontorarbeid som kunne dekke min arbeidstid.

Jeg jobber i barnehage og jeg er kvalm :) idag er jeg hjemme og har brukt egenmelding, gjør det samme imorgen. Så forsøker jeg jobb torsdag. Om ikke det går blir det sykemelding til kvalmen gir seg :)

Hei jeg sniker litt her inne.. Jeg har to barn fra før og jobbet i BHG under begge svangerskapene. Jeg kastet opp konstant i ca 7-8 mndr både på jobb, på parkeringen og hjemme:-p Jeg fikk ikke tilrettelagt noe pga kvalme, jeg lærte av svangerskap nr. 1, hvor jeg jobbet 100% til å være sykemeldt store deler av svangerskap nr 2! Det er mye bedre for barna og barnehagen og deg selv at de har noen som fungerer på jobb! Ikke ha dårlig samvittighet! De vil aldri takke deg senere for at du var på jobb og kastet opp uansett;-).....

Back
Topp