kvalm og får ikke i meg nok mat

Mysecondbaby

Glad i forumet
Augustmødrene 2014
har vært kjempe kvalm hele tiden men etter at jeg fikk UVI så har det blitt enda verre, siden igår kloken 7 har jeg fått i meg bare 1 brødskive:( klarer ikke å spise noe,, noen som har tips til hva slags mat er bedre eller lettere å få i seg..ingenting frister her..har blitt nesten sengeliggende pga kvalme,smerter i rygg og mage.. :(

Eneste jeg klarer er brød med ost og iskald eplejuice, cola eller vann med sitron. Men får det ikke i meg før utpå ettermiddagen/kvelden.

Hmmm... Hørtes ikke noe særlig ut nei.. :/ mariekjeks var min store trøst når det sto på som verst... Og gulrøtter faktisk!

huff, føler så med deg.. I mitt forrige svangerskap hadde jeg ekstremkvalme og ble lagt inn på sykehus.. Men sprøe kjeks, grønnsaker og lett mat, hjalp meg. du må nesten bare spsie det du synes er fristende. alt er bedre enn ingenting.. og brusetabletter på apoteket som jeg ikke husker navnet på.. for å få i meg litt næring og som hjalp litt på kvalmen.. Ellers kan jeg anbefale ingefærtabletter og b6 om du ikke har prøvd det? og akupunktur...

Knekkebrød synes jeg er best ved kvalme, men får ikke i meg noe når det er på det verste..

Jeg får heller ikke i meg noe særlig. Når vi kommer hjem fra hytta skal jeg få kvalmestillende av legen, har allerede snakket med henne. Du burde ta kontakt med legen din om det varer og du begynner å gå nedover i vekt.

Tipsene jeg har fått (har ikke fått prøvd alle siden vi er på hytta) er lovehearts, tyrkisk pepper, salte kjeks, bite i en sitron og ha sitron i vannet. Spise litt så ofte du klarer. Jeg synes suppe er litt enklere å spise enn mat. Og så har jeg noe på nattbordet sånn at når jeg våkner sånn som nå så kan jeg spise litt. Spise før man står opp om morgenen er også et tips. Jeg har ligget på sofaen eller senga i en uke nå. Jeg gleder meg til å prøve kvalmestillende, selv om jeg vet at de ikke virker for alle og at jeg kanskje må prøve flere forskjellige før jeg finner en som virker for meg.

Om det blir for varmt blir jeg kvalm med en gang. Jeg har et vått håndkle på magen eller i pannen.

Håper du får hjelp! :-)

*Taster på app på mobilen*

Back
Topp