Bkno9959910
Andre møte med forumet
Jeg er 10+3 og har slitt med konstant kvalme i 2 1/2 uke nå. Ikke så ille at jeg må kaste opp, men bare kvalm hele tiden og ofte verre utover kvelden. Har også en sånn ekkel svimmelhet, som om jeg er på vei til å kunne besvime. Vet jeg har lavt blodtrykk før graviditet, så det er nok ekstra lavt nå. Jeg vet at det jeg opplever er helt normalt, og at jeg til og med er heldig i forhold til mange som kaster opp og som fikk kvalmen mye tidligere. Men etter over to uker hvor nesten det eneste jeg orker er å ligge på sofaen og ikke gjøre noen ting kjenner jeg at det tærer mer og mer på psyken. Er liksom ingenting å glede seg til, og jeg føler jeg bare venter på at dagene skal gå over. Har slitt litt med tungsind i perioder før, men jeg har funnet metoder som hjelper, det beste er en skikkelig treningsøkt. Det går jo selvfølgelig ikke nå, orker såvidt en sjelden gang å gå en liten tur. Kjenner jeg blir redd det skal utvikle seg til en skikkelig depresjon, synes alt er så tungt nå. Sosial nedstengning, bare deprimerende å lese nyheter, bekymrer meg også for hvordan verden babyen kommer til å vokse opp i. Masse tunge tanker som kverner rundt. Og så slitsomt med de jeg har fortalt om graviditeten til som synes det er så spennende og hyggelig osv. Jeg synes alt bare er dritt nå, selv om dette var noe vi begge ønsket og jeg ble veldig glad når jeg fikk positiv test. Tror jeg burde snakke med noen, men er så tidlig enda at jeg kun har vært hos lege og ikke jordmor. Legen min er helt ok, men ganske ung og ikke så veldig erfaren. Kunne heller tenke meg å snakke om sånne ting med jordmor, men vet ikke om det er naturlig å få noe oppfølging der før OUL. Noen som har noen lignende erfaringer, råd eller tanker?