Kvalm og dårlig matlyst..

Snart_mamma_til_to88

Flørter med forumet
Flere som har det sånn nå mot slutten?! Er mye kvalm og har ikke matlyst overhode. Jeg spiser bare fordi jeg vet at jeg må ha i meg noe mat. Hadde Hyperemesis de første 16-17 ukene, men egentlig vært ok siden.

Ikke så mye kvalm, men lite matlyst, går oftest i noe med nugatti på så det kommer seg ned, spiser ikke alltid for min del :/ prøver og få til 3-4 måltider til dagen, klemme inn litt frukt innimellom.. Men det er lettere å si en gjøre!

Dårlig matlyst og tidvis kvalm her også. Tvinger i meg det meste av maten og har gått ned 4 kg siden starten av graviditeten. De 3 siste ganske nylig :o

Jeg er ikke kvalm. Matlyst? Null og nada. Lever stortsett på brødskive.. Og spiser kun fordi jeg vet at om ikke svimer jeg av. Skikkelig irriterende..

Ja, det er skikkelig irriterende. Får også i meg altfor lite væske. På gode dager så blir det kanskje rundt 1 liter. Men jeg merker at jeg er konstant tørr i munnen og rundt leppene. Så skjønner jo at jeg drikker for lite. Men jeg er ikke tørst, og drikker jeg rent vann blir jeg helt sinnsykt kvalm og kan mange ganger kaste opp av det. Har begynt å drikke ett glass Pepsi Max om dagen nå, bare for å få i meg litt mer drikke. Men ellers blir det dårlig altså..

Her var tråden jeg trengte trøst fra!
Sitter å har et babyrom å gjøre klart. Men orker ikke- kvalm og ikke matlyst. Haff. Fint når man finner noen i samme situasjon, selv om det er ingen undt å være kvalm

Kvalm hver morgen, gruer meg nesten til å pusse tennene for da brekker jeg meg helt til det nesten kommer opp.. Heldigvis ingen kvalme resten av dagen, men lite matlyst ja..

Sinnsykt kvalm, kaster opp hverdag flere ganger om dagen nå. Begynner å bli sikkelig lei

Ikke at jeg er glad for at dere er kvalme og har dårlig matlyst, men litt "godt" å ikke være alene om det. Er så frustrerende og irriterende. Har fått i meg nesten én brødskive og en pære frem til nå. Og ett glass vann.. Noen gode tips til å få opp matlysten igjen?!

Her var tråden jeg trengte trøst fra!
Sitter å har et babyrom å gjøre klart. Men orker ikke- kvalm og ikke matlyst. Haff. Fint når man finner noen i samme situasjon, selv om det er ingen undt å være kvalm
Enig! No skikkelig dritt å ha det sånn, men likevel "godt" at man ikke er alene. Er det overhode noe som frister for deg? Tenker at uansett hva det måtte være, så må det være bedre å få i seg noe, uansett om det er sunt eller ikke. Blir en evig runddans med dårlig energi og dårlig matlyst. Har liksom ikke funnet noenting jeg VIRKELIG har lyst på:( Håper du dinner energien til å gjøre ferdig det siste. Du får kanskje god hjelp fra familie? Hvis ikke så hør med de så du får slappet av. God bedring ;)

Kvalm hver morgen, gruer meg nesten til å pusse tennene for da brekker jeg meg helt til det nesten kommer opp.. Heldigvis ingen kvalme resten av dagen, men lite matlyst ja..
Ja, pussing av tenner er pyton når man er så kvalm. Håper virkelig det går over for deg snart. Ikke godt å ha det sånn. Men iallefall litt positivt at du ikke er kvalm utover dagen, da får du litt pauser!

Enig! No skikkelig dritt å ha det sånn, men likevel "godt" at man ikke er alene. Er det overhode noe som frister for deg? Tenker at uansett hva det måtte være, så må det være bedre å få i seg noe, uansett om det er sunt eller ikke. Blir en evig runddans med dårlig energi og dårlig matlyst. Har liksom ikke funnet noenting jeg VIRKELIG har lyst på:( Håper du dinner energien til å gjøre ferdig det siste. Du får kanskje god hjelp fra familie? Hvis ikke så hør med de så du får slappet av. God bedring ;)

Jeg har spist litt Norske jordbær med melk på i dag. Det fristet ikke, men var faktisk god da jeg først tvang i meg den første skjeen. Så det er et tips. Men etter en stund så kom magesyren, må jo le litt av det hele.

Rommet skal bare "ryddes ut" før jeg kan begynne å innrede, og det er det ikke så mye noen andre kan hjelpe meg med. Men har da igjen 5 uker så det skal nok gå. Men er så utålmodig for har ikke lyst til å ha noe hengende over meg de siste ukene. Og da mannen skal ut i ferie.

Tusen takk!

Håper du også finner formen igjen før innspurten starter :-) Lykke til <3

Ikke kvalm (bank i bordet) men veldig dårlig matlyst.. Det eneste jeg får i meg av alle ting er granola med yoghurt eller surmelk :o og jordbær :)

Ja, jeg er litt kvalm og har litt dårlig matlyst.
Jordmora mi sier at en kan bli det av for lite mat. Så det blir en litt ond sirkel.

Jeg spiser god frokost, men kan plutselig glemme å spise lunsj.

Det er nå vi må spise bra, for nå vokser babyen mye!

Spiser jeg lite, og titt holder jeg borte kvalmen. Men det er vanskelig, og holde oppe appetitten. Det er lite som frister av mat jeg må bare spise for å spise.

Back
Topp