Kvalm.no

marell

Forelsket i forumet
Er 5+4 i dag og sliter allerede med kvalmen. Kastet opp masse i helgen og det har fortsatt i går og i dag. Var hos legen i går og han anbefalte å prøve ingefærtabletter. Det hjelper et par timer og så blir jeg kvalm igjen... Tror det blir sykemelding fra neste uke, har stående tilbud om 30% sykemelding når jeg trenger det med streng beskjed om at den skal være slik at jeg enten kommet senere eller slutter tidligere hver dag... Noen andre som opplever det samme?

jeg vet jeg ikke burde klage da det er de som er innlagt med drypp og alt, men dette er ikke gøy... :(

uff det hørtes ikke noe godt ut! :-( Håper det ikke varer lenge!

er mye kvalm her og, men ikke så ille som deg. suns jeg selv har det ille, så kan ikke se for meg hvordan du har det :(
Har unngått oppkast enda, mn er nere på. Har heldigvis vinterferie nå, ellers hadde jeg blitt bøsta på jobb rimelig kjapt:fart005

Jeg kastet opp før jeg fikk positiv test, og har vært sykt kvalm siden. Kaster opp så godt som hver dag nå, og sliter med å komme meg på jobb tidsnok på grunn av at jeg blir sittende ved do. I går klarte jeg ikke å beholde noe mat før jeg spiste "middag" kl21 på kvelden... Var hos legen i dag og han ga meg 40% sykemelding slik at jeg kan jobbe siste del av hver vakt og slippe å stresse med å komme meg avgårde om morningen. Var like kvalm med datteren min, og da gikk det ikke over før godt over halvveis i svangerskapet. Men jeg setter stor pris på alle symptomer jeg kan få for jeg tar det som et tegn på at alt er som det skal.

Kvalmen kom kastende over meg i helga. Kommer meg ikke gjennom en dusj engang uten å måtte kaste opp, med tom mage så er det bare herlig gitt. Hater denne delen, men man tar alle de symptomene man får, på godt og vondt;)

Uff :( her begynte kvalmen så smått for noen dager siden (6+0 i dag), men ikke i nærheten av å være så kvalm som du høres det ut som :S

Huff :( Her har heldigvis ikke kvalmen kommet ennå. Men hadde den intenst til uke 16 i forrige svangerskap. Jeg brukte ingefærrot og lagde meg te. Gikk med koppen i hånda 24/7 :oops: Eneste som hjalp!

Pasta holder seg i magen, så det blir mye enkle pastaretter nå om dagen. Ingefærtabletter hjelper bare i et par timer, men nå blir jeg delvis sykemeldt fra neste uke av og kommer til å jobbe 6 timer om dagen. Og så er det utprøving i forhold til hva som er "lett" å få opp igjen og eventuelt ikke smaker godt....

Back
Topp