Kvalm m/oppkast uke 36+3

Uerfaren

Betatt av forumet
I dag morges kom plutselig morgenkvalmen igjen :( Kastet opp, ikke mye som kom opp iom. at jeg ikke hadde rukket å spise frokost enda.

Passer på å følge med om jeg får hodepine (mtp. sv.forgiftning). Mannen er lege, så han kan alltids måle blodtrykket mitt.

Har lest at mange opplever å være kvalme osv. i dagene før fødsel. Erfaringer? Andre som plutselig er kvalme nå mot slutten?

Håper lillegutt holder seg i magen i 4 dager til, vil så gjerne han evt. skal komme "til termin".

Har kastet opp litt her og der siden uke 32 og regner med at det er pga. alt trykket oppover. Kastet senest opp i uke 35/36 og har sovetmed bøtte noen ganger siden det i tilfelle. Er ofte kvalm om dagen og har litt sure oppstøt her og der. Har enda ikke født ;)

35+4 her. Vært oppe hele natten med skikkelig dårlig mage og kvalme. Vært av og på slik et par uker. Vet ikke helt hva det betyr, men inatt var skikkelig ille

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Jeg har også vært litt kvalm igjen. Igår kom nesten frokosten i retur. Jeg tror jeg blir kvalm når jeg blir skikkelig sliten, også begynner det jo å bli trangt nedi magesekken ;) Jeg målte blodtrykket på jobb da jeg plutselig kastet opp en morgen igjen i uke 33 eller når det var, og det var helt fint :)

Betryggende å høre at jeg ikke er den eneste :) Har også lest på nettet at det ofte har sammenheng med at babyen og livmoren er så stor på slutten at det det legger press på magesekken, noe som kan medføre kvalme.

Ikke lenge igjen nå jenter :)

Jeg er kvalm, men ikke i nærheten av å spy ( jeg spyr svært sjeldent uansett altså). Tror også det er normalt :-) SF er ikke noe å bekymre seg for så lenge bt er ok :-) Jeg hadde SF forrige svangerskap og kvalmen og uvelheten kom en liten uke etter blodtrykket hadde begynt å stige og det hadde begynt å dukke opp proteiner i urinen.

Back
Topp