kvalm kvalm kvalm(litt langt---hold ut)

Miami79

Flørter med forumet
hei hei..

Noen som hat blitt "tatt" av den grusomme kvalmen enda???  Prøver ut alt.. Spiser ritz kjeks om morgenen.. mulig det hjelper litt for timene om morgenen.. Har vært å kjøpt seaband, men merker ikke noe spesiell endring.. Tenkte å prøve ingefær kapsler eller akupunktur.. Høres nok rimelig desperat ut, men har et svangerskap til bak meg så jeg vet at den har kommet for å bli en stund (ca til slutten av aug om det blir slik som sist) 

Flere gode råd?? Aner ikke hva som er mest effektivt, for sist måtte jeg bare ta en dag om gangen å prøve å komme meg igjennom det. Spiser litt fiskepinner og makaroni...å klarer kun å drikke vann.. mange sier cola hjelper, men jeg orker ikke tanken på noe som smaker søtt. Alt smaker forferdelig..

Men en liten ting til. Får en lik grusom ekkeel smak inni munnen av og til.. Som en slags "eim/luft " (vanskelig å forklare) ,sterk smak, som sviver opp fra magen å smaker råttent!!! Husker dette fra sist også.. Noe med lukke musklaturen som ikkje klarer å holde magesyre og lukt på plass??? Dette er nesten verre enn selve kvalmen og kan komme flere ganger i døgnet, spesielt når jeg drikker vann..  For dette er vel ikke halsbrann..det svir jo ikke i halsen eller noe sånt..

Om noen kan svare meg litt... blir jeg veldig glad...

Rimelig kvalm om dagen jeg også, gruer meg til hvert måltid, for det er ingenting som frister og jeg orker bare halvparten av hva jeg orka før! Fått litt dilla på hurtig-ris jeg da, det går ihvertfall ned... Søtt frister lite. Også jeg som egentlig er veldig glad i mat og søtsaker! Gått ned et par kilo også, har da litt å gå på, men håper kvalmen snart gir seg likevel... Eneste bra er at jeg ihvertfall merker at noe skjer med/i meg!

Hei!
Da er vi i samme båt.. Jeg har prøvd det samme som deg, med like liten virkning. [:'(] Men jeg måtte til legen for å få sykemelding, og han sa jeg kunne ta noe som heter postafen, reisesyketabletter. Jeg skulle reise hjem til mamma og pappa for å slappe av litt, og måtte ta en tablett for å komme igjennom togturen. Det funka som fjell!! Ble ikke kvalm igjen før dagen etter, var bare litt uggen. Men jeg skal ikke ta flere da, fikk litt dårlig samvittighet etterpå.

De i nærmeste familie skjønner i hvertfall hva som er på gang.. [8|]

Det er vel bare å bite sammen tennene til slutten av august...

God bedring. [;)]

Jeg har også vært konstant kvalm siden jeg ble gravid... Og det ble værre for hver uke... Skikkelig uggen følelse. Men denne uka har faktisk vært litt bedre. Fant ut at jeg fikk i meg alt for lite væske, det blir man veldig uvel av. Bestemte meg for å prøve trikset med farris og eplemost. Det smaker egentlig skikkelig ille, men det hjelper! Har kjøpte en kasse eplemost og masse farris. Drikker 3-4 liter om dagen og kvalmen er (i forhold til det den har vært) borte!!!

Gud som jeg kjenner meg igjen...
Jeg er på skikkelig "slankekur" for tiden for her er det iskaldt vann og isbiter som kommer ned.
Har desverre ikke noen råd, men jeg skal til legen på mandag og får jeg noen tips skal jeg dele dem med deg og alle som sliter med dette.

Har begynt å bli skikkelig kvalm jeg også. Klarer ikke spise sjokolade engang uten å bli kvalm...[:'(] Jeg som er så glad i sjokolade. ugh blir kvalm bare å tenke på det..

hei på deg!!! Har vært kvalm i 11 uker, vet hvordan du har det. Den grusomme eimen i munn hadde jeg også, men den ble mye verre!!! med ingefærkapsler!!! De er nemlig sterke for magen.... Fikk råd om å drikke usukret te og en brødskive FØR jeg stod opp om morgen. Det Hjalp!! (snill Mann[:)]). Salt potetgull hjalp, Spise litt hver andre time hjalp, Salte drops hjalp, Biola drikke/youghert hjalp. Men hadde også dager da ikke NOE hjalp....... kvalmen min har roet seg nå,selv om noen dager er ille. Lykke til[;)][;)]

Mye vann, lakris (gjerne salt), tyrkisk pepper og å ligge flatt hjalp for meg! Hold ut, det går over (for meg varte det til jeg var 13 uker). God bedring!

Back
Topp