Kvalm - igjen!

FrøkenFru92

Andre møte med forumet
Har den sista uka slitt litt med kvalme igjen. Usikker på om det kommer av at jeg har så mye vondt i hodet og kronisk migrene eller om det er den forbanna kvalmen som jeg opplevde tidligere som kommer tilbake. Slet med kvalme frem til uke 17-ish, er nå 25+4 og kvalmen er altså tilbake. Flere som føler seg kvalm og uvel igjen?

Jepp!!!!! Her er kvalmen tilbake :(

Har nå sluttet med zofran for ca 2 uker siden, gikk fint første uka, men siste dagene har jeg slitt skikkelig... håper virkelig ikke den kommer tilbake like ille som tidligere...

Jeg har også vært småkvalm. Men langt fra så kvalm som tidligere. Bare sånn uggen nå, lite matlyst..

Huff, håper dere slipper unna det verste! Ikke like ille her heller, men nå har jeg kastet opp 4 dager på rad :sick006 Matlysta har jeg beholdt denne gang, både på godt og vondt :p

Jeg er små kvalm å uggen av og til enda men i forhold til mitt forje svangerskap hvor jeg kastet opp flere ganger i uka helt til fødsel så er dette ingenting :p

Ja, men det starta med når jeg begynte på jerntabeletter. Men er uvel og uggen til tider som jeg har vært igjennom hele svangerskapet. Som hun over, dette er jo "ingenting" i forhold til med min første for 12 år siden med kvalme og oppkast flere ganger daglig frem til uke 30, så bør jeg vel holde kjeft. Men det er jo irriterende når det går utover energi. :P

Så godt å høre at det ikke bare er meg! Jeg har ikke vært særlig kvalm i starten av svangerskapet, men det begynte nå for noen uker siden :nailbiting:
Jeg fikk alvorlig svangerskapsforgiftning sist, så har vært ganske stressa med tanken på kvalmen nå, siden det kan være et tegn på det... men da var det godt å høre at det tydeligvis ikke er så uvanlig alikevel :happy:

Sliter mye med kvalme jeg også nå - og blodtrykksfall. Ubehagelig, spesielt de første gangene - da visste jeg ikke hva som skjedde. Ble kjempekvalm, svimmel, kaldsvettet og det svartnet for. Fastlegen mener alt dette kan ha sammenheng med lav blodprosent, men jeg vet ikke om man blir kvalm av det. Nå går det ikke en dag uten at jeg er ordentlig kvalm og må legge meg nedpå engang i løpet av dagen.
Har fått beskjed om å ta jerntabletter, roe ned, drikke masse og hvile - hvile - hvile - sove - sove - sove :)

Back
Topp