Kvalm igjen....

Lykkelig1985

Forelsket i forumet
Juli13-jentene
Uff har vært så sykt kvalm de siste dagene, men er ikke sånn vanlig kvalme, mer en klump som ligger i halsen og hvis jeg raper er det fare for at jeg spyr..... Er dette vanlig? Trodde kvalmen bare var forbeholdt 1 trimester.... Magen har også vært knall hard den siste tiden i tillegg til alle disse kynnerne som begynner å bli så vanlig at jeg neste blir overrasker når jeg ikke har de...... Sliten...

Jeg har vært kvalm stort sett hver kveld og ettermiddag. Og forrige svangerskap kom kvalmen tilbake fom uke 35 - da begynte jeg også å kaste opp - igjen. Nå derimot kaster jeg ikke opp, bare er konstant kvalm... Kjempe deilig.
Prøv å bland en t-skje ingefær opp i et glass kaldt vann og styrt hele glasset. Det kan hjelpe av og til på meg. Ellers hjelper jo gavicson mot oppstøt hvis det er lukkemuskelen som er problemet og at du ''smågulper''.

Jeg har også blitt mer kvalm i det siste, og mange harde kynnere.
Spurte jordmor om kvalme var vanlig, og fikk til svar at det er det. Man blir ofte mer sliten på slutten, og mer sliten gir mer kvalme.

Takk for svar :) Ja jeg forsto det slik at det er vanlig... Uff jeg syns det er lenge igjen til fødsel om jeg skulle gå helt til termin (30 juli), spesielt siden jeg har så mange masrier og kynnere... Får bare smøre meg med tålmodighet...

Back
Topp