Kvalm i svnagerskapet

*Høna*

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Augustlykke 2015
Er det mange som begynte å bli kvalm allerede i uke 4? Hvor lenge var dere kvalme?

Hvordan kvalm var dere? Bare sånn uggen, eller ordentlig kvalm? Fra søndag og til i går har jeg vært litt uggen, småkvalm, ikke sånn veldig merkbart. Men da jeg våknet i dag var det helt jævlig, orker så vidt å lee på noe som helst. Hva gjorde dere de dagene dere var veldig kvalme, i forhold til jobb f.eks?

kvalmen her begynte midt i uke 4 og varte til uke 25

To the bitter end... Til den dagen ungen skvatt ut. Altså, med jentene, ikke med guttungen.

Jeg begynte så smått på uke 4, men tok seg veldig opp i uke 7... Går litt bedre nå i uke 10, håper det gir seg til uke 12-13. I mine tidligere svangerskap har det gitt seg uke 20 og 23[:'(]

begynte rundt uke 5 hos meg...å den er bare blitt verre...

OI!! Så mange av dere som var kvalme lenge, hvordan kvalm var dere? Bare sånn uggen, eller ordentlig kvalm? Fra søndag og til i går har jeg vært litt uggen, småkvalm, ikke sånn veldig merkbart. Men da jeg våknet i dag var det helt jævlig, orker så vidt å lee på noe som helst. Hva gjorde dere de dagene dere var veldig kvalme, i forhold til jobb f.eks?

ORIGINAL: Rebecca85

Begynte i uke 5-6 og holdt på til rundt uke 20, da var det bare av og til[:)]

har vært kvalm siden uke 4-5  og er enda kalm.. men er ikke kvalm hele tiden lenger, nå kommer det bare innimellom

ORIGINAL: LouisVuitton

Kvalmen begynte så tidlig på meg. Jeg var kvalm hele svangerskapet (men det er ikke vanlig altså[;)])

Åssen gikk det med jobbing da?

ORIGINAL: *Høna*

Kvalmen begynte så tidlig på meg. Jeg var kvalm hele svangerskapet (men det er ikke vanlig altså[;)])

jeg jobbet som frisør[&:]  stod og brakk meg mens jeg farget og klipte hår liksom. Men kunne ikke klippe kunder halvferdig heller[:D] men var veldig ofte jeg følte jeg måtte løpe på toalettet. fikk etterhvert ryggproblemer også så måtte sykemelde meg.

Uff da..høres ikke greit ut, men regner med at det var verdt det i lengden [:)] Takk for svar

ååh.........kvalm med oppkast fra uke...ja hva var det igjen......uke 6 var det vel, og fram til uke 16. sykemeldt omtrent hele den perioden, gikk ned i vekt og hadde det ganske jævlig for å være ærlig..... spydde på bussen til jobb, i heisen på jobb (sykehuset i stavanger), litt sånne morsomheter......

blei jo bra fra kvalmen etterhvert, men avløst av halsbrann....(gaviscon var redningen der på slutten ja, gurimalla). så blei jeg sykemeldt pga bekkenet etterpå da, så blei en lang hjemmeperiode det der.

jeg jobbet som frisør[&:]  stod og brakk meg mens jeg farget og klipte hår liksom. Men kunne ikke klippe kunder halvferdig heller[:D] men var veldig ofte jeg følte jeg måtte løpe på toalettet. fikk etterhvert ryggproblemer også så måtte sykemelde meg.

Uff da..høres ikke greit ut, men regner med at det var verdt det i lengden [:)] Takk for svar

ja så absolutt verdt det. Kvalmen ga seg ikke før rett før termin. Var utrolig rart å våkne opp å ikke være kvalm etter man har vært kvalm i 9 mnd[:D]

Men det er jo helt normalt å være kvalm i begynnelsen da og på de fleste så gir kvalmen seg før det har gått 12-13uker, så regn med at det gjelder deg også du [;)]

Ja håper det [:)]

ORIGINAL: ROFLMAO!

ååh.........kvalm med oppkast fra uke...ja hva var det igjen......uke 6 var det vel, og fram til uke 16. sykemeldt omtrent hele den perioden, gikk ned i vekt og hadde det ganske jævlig for å være ærlig..... spydde på bussen til jobb, i heisen på jobb (sykehuset i stavanger), litt sånne morsomheter......

blei jo bra fra kvalmen etterhvert, men avløst av halsbrann....(gaviscon var redningen der på slutten ja, gurimalla). så blei jeg sykemeldt pga bekkenet etterpå da, så blei en lang hjemmeperiode det der.

Uff da, tida gikk vel ikke så fort for deg regner jeg med!

jeg var vel ikke kvalm før mellom uke 10 og 14 tenker jeg..var aldri sånn ordenlig kvalm, men litt kvalm og uggen

OI!! Så mange av dere som var kvalme lenge, hvordan kvalm var dere? Bare sånn uggen, eller ordentlig kvalm? Fra søndag og til i går har jeg vært litt uggen, småkvalm, ikke sånn veldig merkbart. Men da jeg våknet i dag var det helt jævlig, orker så vidt å lee på noe som helst. Hva gjorde dere de dagene dere var veldig kvalme, i forhold til jobb f.eks?
Kvalm, og veldig kvalm til tider, stort sett uggen og småkvalm hele døgnet, spydde opp middagen 4-5 dager i uken, pluss spydde stort sett hver morgen i ni mnd i tillegg. Ble mer dårlig når jeg ikke fikk spy om morningen.

Med hun eldste hadde jeg mange gode dager innimellom, men ikke med hun minste. Med guttungen var jeg ikke kvalm i det hele tatt.

Med eldste var jeg student, så det gikk på ett vis. Med minste var jeg sykemeldt innimellom for å ta meg igjen, men jobbet 75% fra før da, så det gikk på ett vis.

Back
Topp