Kvalm i helgen :/

HaRemamma

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
vet det er mange som har det 10 ganger værre en meg. Men må bare klage litt.
Hver helg blir jeg kvalm, kjemper mot kvalmen fra morgen til kveld.
I uke dagene kjenner jeg knapt noe til det, jobber 100% i skole/SFO, så er ikke noe å legge sjul på at det kan være veldig hektiske dager.
Kan det rett og slett være at kroppen er så sliten på slutten av uken at den reagerer med å bli kvalm? Skjønner liksom ikke hva det eller skal være. Kvalmen starter fredag og varer til jeg legger meg søndag. Synes det er så merkelig..

Kan det ha noe med matinntak å gjøre? På hverdagene spiser du kanskje mer jevnlig/på en annen måte.?

Kan godt tenkes at kroppen endelig får tid til å reagere litt i helga (mannen min har det ofte slik, dog ikke med svangerskapskvalme:knegg:). Men jeg kom også til å tenke på døgnrytmen. Kanskje eventuelle endringer der kan være nok til å påvirke deg så du blir mer kvalm? Ikke godt å si, men håper uansett du snart blir bedre:)

Det kan også være noe med lufta hjemme.. selv om det ikke er noe galt med den så er det noe med lufta her hjemme som gjør meg skikkelig kvalm..

Har også vært senge(sofa)liggende siste helgene, spesielt søndager. Tror det er kroppen som bentytter muligheten til å hvile. Kjedelige helger da, men det går jo på et vis.
Håper det gir seg snart, 12 uker i går :) (og sov 12t+ i natt, så ganske ok form så langt i dag [emoji4])

Jeg har merket at jeg blir mer kvalm om jeg sover dårlig. Kan hende du kan prøve å sove litt mer?

Håper det kommer seg!

Min kropp reagerer veldig i helgene. Det er som om den tar seg sammen når jeg er på jobb og når jeg så endelig har fri, så blir det tre ganger verre.. har jeg f.eks hatt en hektisk dag, vet jeg at det blir skikkelig ille dagen etter..

Back
Topp