Kvalm i bølger?

sunshine19

Flørter med forumet
Augustbarna2024
Noen andre som opplever at kvalmen blir kastet over en som en bølge? Jeg kan være helt fin i ene øyeblikket, men så plutselig kommer kvalmen som en bølge som brått blir kastet over meg?
Har ved tidligere graviditet opplevd at kvalmen har vært mer konstant. Men nå er jeg jo bare 7+5, så mye kan jo endre seg :rolleyes:
 
Noen andre som opplever at kvalmen blir kastet over en som en bølge? Jeg kan være helt fin i ene øyeblikket, men så plutselig kommer kvalmen som en bølge som brått blir kastet over meg?
Har ved tidligere graviditet opplevd at kvalmen har vært mer konstant. Men nå er jeg jo bare 7+5, så mye kan jo endre seg :rolleyes:
Ja, sånn er der her og. Kaster opp 4-5 ganger om dagen. Da kommer det plutselig, også er jeg fin igjen til nestegang :shifty:
 
Har mer en jevn og konstant uggenhet, som øker til kvalme når jeg blir for sulten eller spiser «feil» ting (feks så laga jeg en suppe som jeg hadde lyst på, men som ble «feil». Blir også veldig påvirket av lukter rundt meg. Lukta av polarbrød holdt på å ta knekken av meg når vi kjørte hjem fra besøk i jula, og hvetemel lukta forferdelig når jeg og treåringen skulle bake.

Men er ikke sånn at jeg kaster opp.
 
Noen andre som opplever at kvalmen blir kastet over en som en bølge? Jeg kan være helt fin i ene øyeblikket, men så plutselig kommer kvalmen som en bølge som brått blir kastet over meg?
Har ved tidligere graviditet opplevd at kvalmen har vært mer konstant. Men nå er jeg jo bare 7+5, så mye kan jo endre seg :rolleyes:
Jepp, akkurat sånn er det. Utrolig plagsomt og vanskelig å forutsi
 
Noen andre som opplever at kvalmen blir kastet over en som en bølge? Jeg kan være helt fin i ene øyeblikket, men så plutselig kommer kvalmen som en bølge som brått blir kastet over meg?
Har ved tidligere graviditet opplevd at kvalmen har vært mer konstant. Men nå er jeg jo bare 7+5, så mye kan jo endre seg :rolleyes:
Jeg har det helt likt som deg! Kjempefin form den ene dagen og kjempedårlig neste. Forrige svangerskap var formen elendig til uke 13-14 uten pauser, så dette er virkelig mye bedre! Blir jo bekymret med en gang jeg ikke er kvalm, men jammen er det ganske deilig også!
 
Noen andre som opplever at kvalmen blir kastet over en som en bølge? Jeg kan være helt fin i ene øyeblikket, men så plutselig kommer kvalmen som en bølge som brått blir kastet over meg?
Har ved tidligere graviditet opplevd at kvalmen har vært mer konstant. Men nå er jeg jo bare 7+5, så mye kan jo endre seg :rolleyes:
I tidligere svangerskap har kvalmen hatt en fast mønster. Var sjelden veldig kvalm, mest uggen men det hjalp alltid å spise. Denne gangen er det ingen mønster. Kan hjelpe å spise men kan også bli kvalm kort tid etterpå. Og kvalmen kommer plutselig noen ganger i løpet av dagen og har også hatt det om natta. Irriterende men har følt meg litt heldig likevel med at jeg ikke sliter med kraftig kvalme og oppkast i hvert fall
 
Jepp, akkurat sånn er det. Utrolig plagsomt og vanskelig å forutsi
Ja, vanskelig å forutsi i forhold til både jobb og sosiale settinger når man aldri vet hvilken form man er i …
Helt enig! Vet ikke hva som er verst, den konstante kvalmen som gjør at man ikke kan gjøre stort annet enn å ligge i senga/sofaen, eller den syke svingningen. Har opplevd begge deler.

For min del nå har det sittet så langt inne å sykmelde meg, fordi jeg ganske ofte er i brukelig til god form. Men så blir det helt elendig uten forvarsel. Hvordan i all verden skal jeg kunne vite hvor mye jeg kan jobbe, eller når jeg har anstrengt meg for mye, før det er for sent? Fordi for meg, ser det ut som det er fysisk anstrengelse i ulik grad som trigger min dårlige form
 
Sjeldent kvalm denne graviditeten men var litt av og på i uke 6 en liten periode. Merker at de gangene jeg opplever kvalme er når det er triggere for det, for eksempel spesifikke lukter fra mat som plutselig oppleves ekkelt (ikke noe galt med maten, men bare plutselig kroppen som har bestemt at spesifikke tingen er motbydelig). Fin form ellers og merker sjeldent til noe uggenhet, men noe lukt eller tanken på spesifikk matrett så kommer kvalmen/brekninger ut av intet :playful: har aldri hatt det slik før.
 
Back
Topp