kvalm etter måltid..

sandra 22

Gift med forumet
Jeg har jo drevet og hatt kynnere hvert 5 min siden søndagsnatten...sliter veldig..
Men har de dagene nå ikke orket og spise for jeg får så innmari kvalme etter måltid..
Andre som sliter med kvalme etter måltid?

Har startet på jerntabletter da jeg har for lite jern nå, men det skal vel ikke ha noe og si?

Jeg ble veldig kvalm av jerntabletter gjennom 1-2 trimester, og må nå fortsatt ta tabletten etter frokost for å være sikker på å ikke bli kvalm. Så prøv å heller ta tabletten på kvelden

Jeg har også lite jern, og er til tider kvalm, men kan ikke si at jeg sliter med det, og det kommer ikke i sammenheng med måltid .. God bedring til deg! Hvordan er det med kynnerne/riene nå da? Har det blitt bedre eller er det likt? Hvor langt er du nå?

Jeg er kvalm nesten hele tiden igjen, og spesielt etter måltid. Har fint med jern, men jeg blir kvalm pga snuppa trykker maten nesten opp igjen...

Er vanlig at kvalme kan komme på slutten, dessverre...

Sent from my iPhone using BV Forum

Sliter med kvalme og dårlig matlyst. Men det er fordi det kjennes ut som om maten ligger rett bak drøvelen... :s

Er kvalm på mårran og noen ganger etter måltid, går ikke på jern eller noe. Tror man blir kvalm nå fordi baby presser på magesekken, syns jeg leste noe om det en plass :)

Jeg har også liten appetitt for tiden og blir kvalm etterpå. Spiser kanskje to måltider til dagen, frokost og middag. Ble kjempe kvalm etter frokost nå, då måtte legge meg nedpå å ta en lur.

Her er også kvalmen så smått tilbake, men helst før jeg har spist, halsbrannen tar meg derimot etter at jeg har spist :S

Jeg har også lite jern, og er til tider kvalm, men kan ikke si at jeg sliter med det, og det kommer ikke i sammenheng med måltid .. God bedring til deg! Hvordan er det med kynnerne/riene nå da? Har det blitt bedre eller er det likt? Hvor langt er du nå?

Kynnerne eller riene kommer fortsatt hyppig men ikke med 5 min mellomrom,heldigvis.
kan plutselig holde på 1 time med non stop og ikke slippe taket..utrolig merkelig greier.
Er uke 34 på mandag:)

Dere som har lite jern, hvor lavt er det? Jeg føler også at jeg har det, men legen mener det er ok. :S

Dere som har lite jern, hvor lavt er det? Jeg føler også at jeg har det, men legen mener det er ok. :S

Ferritin (altså jernlagrene mine) er på 3 De må være over 11 for å "godkjennes", men mange har oppi 30 også ..

Kynnerne eller riene kommer fortsatt hyppig men ikke med 5 min mellomrom,heldigvis.
kan plutselig holde på 1 time med non stop og ikke slippe taket..utrolig merkelig greier.
Er uke 34 på mandag:)
Ja, må være slitsomt om det er like vondt som åpningsriene er.. Uffameg, håper nesten for din skyld at det hele starter skikkelig nå .. Du er jo innenfor det som er "greit" .. Lykke til i alle fall!

Ja, må være slitsomt om det er like vondt som åpningsriene er.. Uffameg, håper nesten for din skyld at det hele starter skikkelig nå .. Du er jo innenfor det som er "greit" .. Lykke til i alle fall!

ja minnes att det er som åpningsrier,kaster opp og de kommer så kjapt etter hverandre..håper jo selfølgelig att det vil gå over og jeg kan gå litt lengre med lillebror. men vi får se...akkurat nå er jeg litt motløs,huffer meg mye(stakkars mannen min)blir nok en del syting..:)
Takk for lykkeønskning, men denne luringen holder seg vel lenge inne der:)

Jeg er kvalm 24/7 , (og kaster opp enda) men når han presser skikkelig eller jeg får kynnere kaster jeg opp med en gang. Kroppen klarer bare ikke det trykket :/

Ferritin (altså jernlagrene mine) er på 3 De må være over 11 for å "godkjennes", men mange har oppi 30 også ..

Mitt var på 33 på første kontroll, sank til 11 i januar og med tilskudd klatret jeg opp til 13 i begynnelsen av mars. Kjøpte akkurat ny pakke til 250,- da plutselig sykehuslegen og sykehusjordmor mener jeg ikke skal bruke dem lenger. Fastlegen og min JM vil jeg skal bruke det disse siste 6 ukene. Forvirret :p

Mitt var på 33 på første kontroll, sank til 11 i januar og med tilskudd klatret jeg opp til 13 i begynnelsen av mars. Kjøpte akkurat ny pakke til 250,- da plutselig sykehuslegen og sykehusjordmor mener jeg ikke skal bruke dem lenger. Fastlegen og min JM vil jeg skal bruke det disse siste 6 ukene. Forvirret :p

Man skal ikke ha for mye heller.. Så mulig de har rett, men er jo forvirrende når de er uenige.. Har du over 11 er jo alt ok.. Sånn i utgangspunktet. Du kan vel alltids ta D og B vitamin om du føler deg slapp!? Hjelper det også..

Sliter med konstant kvalme og spying, men det er ikke noe feil med jernlageret eller noe annet, går heller ikke opp i vekt, men sakte litt nedover pga av at jeg ikke får i meg nok mat. Men jeg har extra å ta av så baby har det fint uansett. Men det som er så extremt i det siste er at mat kan lukte og smake så jævlig, uten at det egentlig gjør det. Kan nesten lukte og smake muggent om dere skjønner. Har også en sånn forferdelig metallsmak i munnen for det meste og den gjør at kvalmen ikke er noe god i allefall.

Back
Topp