Kvalm etter måltid/om kvelden - flere?

Cadillac

Forumet er livet
August 2018
Sommerfuglene
Da uke 12 kom forsvant kvalmen mer eller mindre over natten. Før det var jeg kvalm, men det hjalp å spise bare jeg fikk meg til det.
Nå i uke 14 er kvalmen jammen tllbake, bare at den nå kommer etter måltider i stedet for før, og den er mest fremtredende ettermiddag og kveld. Urk.

Er det noen flere? Lurer på hva det kommer av. Det første svangerskapet jeg opplever virkelig kvalme også, så det er helt nytt for meg.

Her kommer den om jeg ikke har spist på lenge. Eller om jeg har spist for mye

Jeg er iallfall kvalm på kvelden, men tror ikke det har med mat å gjøre lengre for min del.

Her kommer kvalmen hvis jeg:
- lukter noe vondt
- ikke har spist på lenge
- spiser for mye
- ikke får tømt magen en gang om dagen.

Kvalmen kommer og går på dagen, men på kveldstid er den der hele tiden..

Er værst om kvelden, både hodet og kvalmen. Tåler ikke så godt varm mat som middag har jeg funnet ut.

Lurer på hvor lenge denne andre kvalmebølgen varer.

Lurer på hvor lenge denne andre kvalmebølgen varer.

Ja, det gjør jeg også. Trodde jeg var ferdig nå, men neida ...kjør på! Helt ulikt mine to andre svangerskap, så jeg blir litt tullerusk.

Jeg er bare kvalm hele tiden, men lurer også på når det skal gi seg...

Hos meg også så forsvant kvalmen i uke 10, nå er jeg 13 uker på vei og kvalme kan komme viss jeg spiser for mye.. å for mye er kanskje bare to skiver.. Jeg blir mett så sinnsykt fort, så jeg spiser veldig små porsjoner..

Juuuupp. Mest kvalm på kveld. Større måltid, type middag/varm-mat er ofte med på å øke det. Må passe på å ikkje ete meg heilt mett, då blir det berre gulping, før det tilslutt må oppatt..

Kveldsmat har eg ikkje ete på 3 mnd, berre litt frukt eller ein yougurt etter kl.16-17.

Og eg er 15+3 :rolleyes: Men det skal seiast at enkelte dagar er betre enn andre, kan ha ein og anna dag heilt utan spy. Og det er MYKJE betre enn det var i vekene 7-11, heeeldigvis.

Ja, jeg er mest kvalm om natta. Jeg er nødt til å ha bøtte på soverommet, og kaster opp 2-3 ganger hver natt. Det som kommer opp om natta er også mye eklere enn det som kommer opp om dagen, når magen er tom kommer det bare ekkel, slimete galle. :depressed:

Jeg ble en stund kvalm av å spise søte ting eller generelt ting med mye karbohydrater. Jeg er ellers mest kvalm på morran fra jeg står opp til første bit sv frokosten

Har fått beskjed om at proteinrik mat er det beste for å forebygge kvalme. Unngå mye fett og karbohydrater. Kald mat fremfor varm. Surt fremfor søtt eller salt.

Jeg spiser for det meste smartkarbo etter å ha levd lavkarbo en stund, som jeg ikke kan gjøre nå, men jeg har spist en del mer karber enn det også. Hmmm. Jeg vil helst ha salte ting da, og blir helt sånn hul i magen - føles som jeg ikke har spist på 100 år noen ganger. Også blir jeg kvalm når jeg spiser fordi jeg må, fordi det er vondt å være så tøm. Urk.

Jeg spiser for det meste smartkarbo etter å ha levd lavkarbo en stund, som jeg ikke kan gjøre nå, men jeg har spist en del mer karber enn det også. Hmmm. Jeg vil helst ha salte ting da, og blir helt sånn hul i magen - føles som jeg ikke har spist på 100 år noen ganger. Også blir jeg kvalm når jeg spiser fordi jeg må, fordi det er vondt å være så tøm. Urk.

Man trenger jo noe salt også! Spis det du føler for.[emoji1303] rådene tror jeg var ment for sånne spyere som meg, som prøver desperat å få smuler til å passere videre til tarm i stedet for opp og ut...

Har fått beskjed om at proteinrik mat er det beste for å forebygge kvalme. Unngå mye fett og karbohydrater. Kald mat fremfor varm. Surt fremfor søtt eller salt.

Men har jo bare lyst på bacon og dritmat [emoji28][emoji23]

Jeg synes faktisk det hjelper med fettrik mat.

Back
Topp