Kvalm etter intens trening?

Marianne_RS

Betatt av forumet
Vi har bootcamp hver tirsdag morgen på jobb, og i dag hang jeg meg på for første gang etter at jeg ble gravid. Hadde tenkt å ta det litt rolig, og klarte det periodevis, men ble også litt revet med og tok i hardt (dog ikke maks). Oppvarmingen lå mest i sone 2, og mesteparten av hovedøkta var i sone 3, noen minutter i sone 4. Nå etterpå har jeg følt meg litt kvalm og uvel. Er det tegn på at man har tatt i for hardt? Eller kan det være at kroppen bare fikk et lite sjokk, etter mange uker på sofaen? Har spist litt, fått i meg litt salt og godt med vann etter økta.
 
Jeg blir også ofte kvalm etter trening. Det sies vel at kvalmen kommer lettere når man er sliten, så har kanskje en sammenheng?
Jeg tenker at det nødvendigvis ikke er farlig, men at kroppen bare sier ifra litt. Jeg er like kvalm på kvelden de dagene jeg har løpt etter 4 åringen en hel dag :p
Mye vann under trening er hvertfall veldig nødvendig her :)
 
Jeg blir også ofte kvalm etter trening. Det sies vel at kvalmen kommer lettere når man er sliten, så har kanskje en sammenheng?
Jeg tenker at det nødvendigvis ikke er farlig, men at kroppen bare sier ifra litt. Jeg er like kvalm på kvelden de dagene jeg har løpt etter 4 åringen en hel dag :p
Mye vann under trening er hvertfall veldig nødvendig her :)

Hehe, det er god trening å løpe etter en 4-åring også :)

Glemte å si at jeg ikke har blitt kvalm etter mindre intens trening, som en rolig joggetur eller styrketrening, derfor jeg tenkte det kunne henge sammen med intensiteten!
 
Hehe, det er god trening å løpe etter en 4-åring også :)

Glemte å si at jeg ikke har blitt kvalm etter mindre intens trening, som en rolig joggetur eller styrketrening, derfor jeg tenkte det kunne henge sammen med intensiteten!

Hehe ja det er jo det:)

skjønner! Kan jo absolutt ha noe med intensiteten å gjøre da. Du får føle litt på det fremover :) jeg trener CrossFit og er vant til å presse meg til jeg er helt ferdig. Men det er ikke mulig nå, den høye pulsen og syra stopper lenge før jeg presser meg maks. Men jeg håper det snur rundt uke 12 og at jeg kan trene litt mer som «normalt» igjen :rolleyes:
 
Hehe ja det er jo det:)

skjønner! Kan jo absolutt ha noe med intensiteten å gjøre da. Du får føle litt på det fremover :) jeg trener CrossFit og er vant til å presse meg til jeg er helt ferdig. Men det er ikke mulig nå, den høye pulsen og syra stopper lenge før jeg presser meg maks. Men jeg håper det snur rundt uke 12 og at jeg kan trene litt mer som «normalt» igjen :rolleyes:

Jeg er i uke 13 og hadde også håpet det skulle gå bedre nå! Men men, får bare være flink til å lytte til kroppen :)
 
Jeg blir lett kvalm etter alle former for fysisk påkjenning utenom det helt normale. Tror heller ikke det er farlig, men viktig å lytte til kroppen uansett tenker jeg :)
 
Back
Topp