Kvalm døgnet rundt!

Athea87

Flørter med forumet
Hei!
Jeg har to fine jenter, og er gravid med nr. 3, uke 7. dette svangerskapet har vist seg å være helt monster i forhold til de to forrige, jeg er så kvalm at jeg ikke får sove av det! Kvalm døgnet rundt! Våkner flere ganger om natten og lite eller ingenting ser ut til å hjrlpe. Er dette normalt? Hva er det som skjer, ig hva kan jeg gjøre? Skal jeg bare tåle dette til det går over? Jeg er utslitt og så lei meg! Vurderer å be legen om sykemelding, tror dere det er innafor?

Kan du være gravid med tvillinger eller trillinger? Har hørt at de får mye kraftigere symptomer.

Hei!
Jeg har to fine jenter, og er gravid med nr. 3, uke 7. dette svangerskapet har vist seg å være helt monster i forhold til de to forrige, jeg er så kvalm at jeg ikke får sove av det! Kvalm døgnet rundt! Våkner flere ganger om natten og lite eller ingenting ser ut til å hjrlpe. Er dette normalt? Hva er det som skjer, ig hva kan jeg gjøre? Skal jeg bare tåle dette til det går over? Jeg er utslitt og så lei meg! Vurderer å be legen om sykemelding, tror dere det er innafor?
Jeg har det på samme måten, og det er skikkelig slitsomt. Hadde det likt da jeg gikk gravid med gutta mine også. Hos meg er kvalmen så ille at den blir definert som ekstrem svangerskapskvalme (hyperemesis gravidarum). Jeg sliter med kvalme døgnet rundt, og helt frem til fødsel. Har perioder med dehydrering, hvor jeg trenger væsketilførsel. Spiser ikke et eneste måltid uten å kaste opp.. Så dagene består av å tvinge i meg mat og drikke, og håpe at nok blir værende i kroppen. Ingen medisiner hjelper for meg.. Frisk luft, sitrondråper i vannet, saftis laget av frukt og vannmelon hjelper litt. Håper kvalmen din gir slipp snart, de fleste har heldigvis lite kvalme etter uke 12. Snakk med legen din om sykemelding, det er absolutt innafor!:Heartred

Jeg har det helt likt :( hele dagen er er kvalmehelvette.... mye verre for meg denne gangen. Har to gutter fra før, men kan ikke huske der var så ille :grumpy:

Hei!
Vet om en del som får kvalmestillende, har du snakket med legen din om dette?
Ellers vil jeg anbefale vannmelon! Det dempet kvalmen min, og jeg hadde alltid med meg en boks med melonbiter når jeg forlot huset :joyful:

Jeg er 50% sykemeldt fordi jeg er kvalm hele tiden! Går bare halve vakter fordi ellers kommer alt opp igjen på jobb. Legen min skrev ut kvammestillende og sa jeg skulle si ifra om 50% sykemelding ble for lite!

Hei!
Sykemelding og kvalmestillende. Ikke vent for lenge dersom de første tabelettene du får ikke fungerer. De har mye å prøve ut. Pass på at du får i deg væske. Dersom du får mørk urin bør du be de ta urinprøve for å se om du er dehydrert. Og be om væskepåfyll intravenøst. Det hjalp meg veeeeldig på kvalmen. Jeg var ulidelig kvalm døgnet rundt i 6 mnd:hungover: Lykke til og god bedring!

Uff...stakkars deg! Sykemelding og kvalmestillende er heilt innafor:Heartred

Jeg er også kvalm hele døgnet. Blir kvalm når jeg er sulten, men det er ingenting som frister å spise, så det er ikke lett.. Kan ikke leve på lollipop heller :rolleyes: Hva får du i deg av mat?

Jeg har det på samme måte.. hver dag er en kamp for å holde kvalmen i sjakk og når jeg legger meg, så gruer jeg meg bare til en ny grå og trist dag på sofaen..

Var hos legen og ble sykemeldt på flekken, så da slipper jeg hvertfall stresset med å tenke på jobb en stund fremover. Fikk også kvalmestillende, som faktisk hjelper litt.

Jeg er også kvalm hele døgnet. Blir kvalm når jeg er sulten, men det er ingenting som frister å spise, så det er ikke lett.. Kan ikke leve på lollipop heller :rolleyes: Hva får du i deg av mat?

høres ikke bra ut! Prøver å spise normalt, men når kvalmen er på sitt verSte synes jeg brødmat dunker best! Sånne rundstykker fra Rema/Kiwi er blitt redningen når det er riktig ille:D Vi får trøste oss med at det er et tegn på at graviditeten mest sannsynlig er i orden og at ting går som de skal! Det varer heldigvis ikke evig! ❤️

høres ikke bra ut! Prøver å spise normalt, men når kvalmen er på sitt verSte synes jeg brødmat dunker best! Sånne rundstykker fra Rema/Kiwi er blitt redningen når det er riktig ille:D Vi får trøste oss med at det er et tegn på at graviditeten mest sannsynlig er i orden og at ting går som de skal! Det varer heldigvis ikke evig! ❤️

Hehe ja, trøster meg med det. Leste at de som er kvalme har mindre risiko for å miste.
Så deilig at du får i deg brødmat, det klarer ikke jeg foreløpig. Håper det gir seg i uke 12, 3 uker igjen i tilfelle;(

Hehe ja, trøster meg med det. Leste at de som er kvalme har mindre risiko for å miste.
Så deilig at du får i deg brødmat, det klarer ikke jeg foreløpig. Håper det gir seg i uke 12, 3 uker igjen i tilfelle;(

Skulle stå ;) ikke ;(

Sliter med det samme! Skulle være flink å ta omega3 en dag jeg følte meg mye bedre, men 5 minutt etterpå og oppløst tablett. Ble det oppkast av fiskeolje:yuck:

Sliter med det samme! Skulle være flink å ta omega3 en dag jeg følte meg mye bedre, men 5 minutt etterpå og oppløst tablett. Ble det oppkast av fiskeolje:yuck:
Åååå fy. Det er det verste å kaste opp tabeletter og lignende:dead:

Back
Topp